Astazi operatorul de telefonie mobila Orange Romania a anuntat rezulatele financiare pentru S1 2013, raportand venituri de 449 milioane de euro, in scadere cu 0.6% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Peste jumatate din venituri au fost generate in al doilea trimestru al anului 2013, iar daca nu este luata in considerare reducerea tarifelor de interconectare, atunci compania sustine ca a inregistrat o crestere de 3.8 a veniturilor pentru Q3 2013, comparand sumele cu aceeasi perioada a anului trecut.
La 30 iunie Orange Romania avea 10.200.144 de clienti, cu 154.000 mai multi decat in aceeasi data a anului trecut, compania afirmand totodata ca din in ce mai multi clienti fac trecerea de la cartele preplatite la abonamente, numarul de abonati crescand cu 12% in ultimul an. Mai interesant decat atat este faptul ca traficul de internet a inregistrat o crestere de 90% in ultimele 6 luni, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, semn ca si romanii incep sa consume mai multe informatii de pe web, acest trend urmand a se pastra pentru multi ani de acum inainte.
Mai multe detalii aveti in comunicatul de mai jos.
Bucuresti, 25 iulie 2013. Grupul Orange anunta astazi rezultatele financiare pentru primul semestru al anului 2013, valabile la 30 iunie.
In prima jumatate a acestui an, Orange Romania a inregistrat venituri totale de 449 milioane de euro, in scadere cu 0,6%, in baza comparabila, fata de perioada similara a anului trecut. Din totalul acestora, 230 milioane de euro au fost obtinute in al doilea trimestru al lui 2013, inregistrand o crestere de 0,2% fata de aceeasi perioada din 2012. Daca se exclude efectul diminuarii tarifelor de interconectare, cresterea veniturilor este de 3,8% comparativ cu trimestrul al doilea din 2012. Acest lucru confirma tendinta de stabilizare observata in 2012 si mentinuta in primele trei luni ale anului 2013.
La 30 iunie 2013, Orange Romania avea 10.200.144 de clienti, cu aproximativ 154.000 mai multi decat la finalul lunii iunie 2012.
Se inregistreaza o tendinta de migrare a utilizatorilor dinspre cartele preplatite catre abonamente, sustinuta de planurile tarifare flexibile, adaptate nevoilor de comunicare ale clientilor, precum si de ofertele de smartphone-uri accesibile. Astfel, in ultimele 12 luni numarul de abonati a crescut cu peste 6%.
Evolutia traficului de internet pe mobil continua pe un trend ascendent inregistrand in primul semestru al acestui an o crestere de 90% fata de perioada similara din 2012, pe fondul cresterii vanzarilor de smartphone, al dezvoltarii de aplicatii si servicii menite sa imbunatateasca experienta de utilizare a clientilor si sa le aduca lumea digitala mai aproape. De asemenea, un factor determinant al acestei cresteri il reprezinta investitiile in extinderea si imbunatatirea retelei de date mobile.
In acest context, se remarca o crestere constanta a numarului de clienti interesati sa beneficieze de facilitatile oferite de smartphone-uri. Astfel, numarul utilizatorilor activi ai aplicatiei „Contul Meu” a crescut cu 200% in primul semestru din 2013 fata de aceeasi perioada a anului anterior, iar cel al clientilor care folosesc serviciul „Orange Expert”, dedicat utilizatorilor de smartphone, a crescut cu 126% in primele sase luni ale anului in curs fata de primul semestru din 2012.
Prima jumatate a anului 2013 a marcat un moment important pentru Orange – intrarea pe piata de televiziune – care aduce o noua dimensiune experientei de vizionare, bazata pe calitate, plus valoare si inovatie, precum si peste 40 de canale HD.
„Primele 6 luni ale anului au fost foarte dinamice pentru noi. In luna iunie am lansat Orange TV, un serviciu inovativ, disponibil pe mai multe tipuri de ecrane, care ofera peste 40 de canale HD, facand astfel un pas important spre a le oferi clientilor nostri o experinta completa de comunicare. Rezultatele financiare inregistrate in primul semestru continua tendinta observata la sfarsitul lui 2012 si confirma ca investitiile in calitatea retelei, cu accent pe serviciile de ultima generatie 4G, imbogatirea portofoliului de oferte personalizate, precum si atentia pe care o acordam modului in care interactionam cu clientii nostri sunt apreciate de acestia.” a declarat Jean-François Fallacher, CEO Orange Romania.
This post was last modified on iul. 25, 2013, 10:35 AM 10:35