Samsung este o companie inselatoare, nu publica informatii privind vanzarile, copiaza proprietatea intelectuala a altora, iar acum s-a dovedit si ca inseala utilizatorii care se joaca cu aplicatiile de benchmarking. Intr-un articol detaliat, cei de la Anandtech explica modalitatile prin care cei de la Samsung ajuta terminalul Samsung Galaxy S4 sa obtina rezultate foarte bune, chiar daca in viata reala performantele sunt diferite. Pe scurt, cei de la Samsung folosesc o frecventa mai mare pentru GPU in unele aplicatii de benchmarking si folosesc toate procesoarele la frecventa maxima in aceleasi aplicatii, totul in ideea de a obtine rezultate cat mai bune in teste.
Through some good old fashioned benchmarking, the poster alleged that Samsung was only exposing its 533MHz GPU clock to certain benchmarks – all other apps/games were limited to 480MHz. For the past few weeks we’ve been asked by many to look into this, what follows are our findings. What this does mean however is that you should be careful about comparing Exynos 5 Octa based Galaxy S 4s using any of the affected benchmarks to other devices and drawing conclusions based on that. This seems to be purely an optimization to produce repeatable (and high) results in CPU tests, and deliver the highest possible GPU performance benchmarks.
Unii ar putea spune ca aceasta este o metoda utilizata de cei care triseaza pentru a fi primii in ceva, deoarece frecventepe pentru GPU si rata de utilizare a procesoarelor nu este la fel in orice aplicatii, ci doar in unele de benchmarking. Practic utilizatorii nu au parte de aceeasi putere de procesare cand ruleaza jocuri sau alte aplicatii complexe, iar daca s-ar baza pe aceste rezultate ar fi inselati. In aceeasi situatie ar fi si cei care aleg un Samsung Galaxy S4, indiferent de procesor, in locul altui smartphone concurent, performantele promise in benchmark-uri fiind ireale in viata reala.
Nu trebuie sa uimeasca pe nimeni faptul ca Samsung foloseste tactici de acest gen, doar asa si-a construit actuala cota de piata.