In Q2 2012 Apple era lider pe piata tabletelor, avand nu mai putin de 60.3% din vanzarile tuturor producatorilor acestor tablete, insa un an mai tarziu lucrurile s-au schimbat radical. Apple a vandut cu 2.4 milioane de tablete mai putin, in timp ce vanzarile Samsung au crescut de 4 ori, acelasi lucru intamplandu-se si in cazul celor de la Lenovo sau Acer. Practic piata tabletelor a crescut de la 28.3 milioane de unitati vandute in trei luni de zile la 45.1 milioane de unitati vandute in aceeasi perioada de timp, iar Apple are acum doar 32.4% din piata.
Now, Apple is expected to launch new tablet products in the second half of the year, a move that better positions it to compete during the holiday season. Meanwhile, the other two vendors in the top 3 also saw a decline in their unit shipments during the quarter. Second-place Samsung shipped 8.1 million units, down from 8.6 million in the first quarter of 2013, although up significantly from the 2.1 million units shipped in 2Q12. And third-place ASUS shipped a total of 2.0 million units in 2Q13, down from 2.6 million in 1Q13.
Desi Apple este lider pe piata tabletelor, in lipsa unor produse noi compania sufera si acest lucru o va afecta serios din toate punctele de vedere. Producatorii de tablete Android au inceput sa devina din ce in ce mai focusati pe vanzarea tabletelor si acest lucru nu avea cum nu afecteze negativ compania Apple in ceea ce priveste vanzarile. Din pacate pe viitor lucrurile au sanse mici sa se imbunatateasca radical pentru Apple, iar in cativa ani ne putem astepta ca Samsung ca detina suprematia si pe aceasta piata, desi cifrele sale de vanzari sunt doar estimari.