O companie de publicitate din Marea Britanie ruleaza un proiect interesant prin care monitorizeaza utilizatorii care trec prin preajma unor cosuri de gunoi amplasate in Londra. Cosurile de gunoi analizeaza semnalul WiFi al terminalelor, le preia seria de inregistrare si logheaza miscarile utilizatorilor din preajma lor. Ideea companiei este de a implementa in viata reala ideea de cookie pentru website-uri, adica in viitor cosurile vor recunoaste utilizatorii care au trecut prin preajma lor si sistemul ar putea fi utilizat in diverse moduri.
The Renew ad firm has been using technology embedded in the receptacles to measure the Wi-Fi signals from smartphones, and suggested that it would apply the concept of “cookies” – tracking files that follow internet users across the web – to the physical world. “We will cookie the street,” its chief executive, Kaveh Memari, said in June.
Autoritatile locale din Londra au cerut companiei de publicitate sa renunte la cosurile de gunoi care monitorizeaza activitatea utilizatorilor si ele vor fi cel mai probabil retrase de pe trotuare. Compania spune ca prin intermediul lor ar putea genera campanii de publicitate mult mai productive, deoarece ar putea vedea in ce magazine intra utilizatorii, iar cand acestia se apropie de ecranul cosului de gunoi el ar vedea o reclama a unei companii competitoare care ar putea avea preturi mai potrivite pentru el.