Un studiu facut recent de catre cercetatorii universitatii americane Stanford releva faptul ca accelerometrul, microfonul si difuzoarele unui terminal mobil pot fi identificate in baza unei “amprente” unice. Identificarea poate fi facuta pentru acelerometru la simpla accesare a unui website, iar agentiile care vand publicitate pot sti daca un terminal mobil a mai vizualizat reclama lor sau nu. Problema este ca aceasta amprenta unica poate face simpla identificarea oricarui utilizator, asta daca el a facut vreodata legatura intre numele sau si acel terminal, iar Facebook este un bun exemplu in acest sens.
Code running on the website in the device’s mobile browser measured the tiniest defects in the device’s accelerometer — the sensor that detects movement — producing a unique set of numbers that advertisers could exploit to identify and track most smartphones. It turns out every accelerometer is predictably imperfect, and slight differences in the readings can be used to produce a fingerprint (see below for a further explanation). Marketers could use the ID the same way they use cookies — the small files that download from websites to desktops — to identify a particular user, monitor their online actions and target ads accordingly.
Daca va intrebati cum pot fi identificati acesti senzori, ei bine se pare ca fiecare accelerometru are defecte de fabricatie care pot fi detectate in momentul utilizarii sale. In baza informatiilor oferite de catre aceste defecte in timpul utilizarii poate fi generat un cod unic de numere care i se atribuie senzorului si terminalului, acesta putand fi recunoscut oricand si oriunde. Accelerometrul poate fi utilizat in locul cookie-urilor de catre companiile de advertising, si agentiile guvernamentale, pentru a urmari activitatea utilizatorilor, iar rezolvarea problemei este imposibila.