Fragmentarea este unui dintre cei mai mari dusmani ai unei platforme mobile, deoarece cu cat exista mai multe versiuni ale unui sistem de operare pentru care trebuie dezvoltata o aplicatie, cu atat va fi mai mic interesul dezvoltatorilor de a incepe procesul de dezvoltare. In cazul paltformei celor de la Apple, 96% dintre utilizatori ruleaza fie iOS 6 sau iOS 7, restul de 4% ruland o versiune mai veche a sistemului de operare, iar dezvoltatorii de aplciatii au o munca foarte simpla cand vine vorba de dezvoltarea unui titlu.
Situatia este complet diferita in cazul Android-ului, deoarece acolo majoritatea utilizatorilor ruleaza o versiune a sistemului de operare care este mai veche de 1 an de zile, iar restul bazei de utilizatori este impartita intre diverse versiuni adiacente. Practic dezvoltatorul unei aplicatii trebuie sa isi faca titlul compatibil cu minim 4 – 5 versiuni ale Android, dar si cu multe rezolutii/configuratii hardware, procesul de dezvoltare fiind extrem de greoi si consumator de foarte mult timp.
Problemele acestea nu sunt noi, dezvoltatorii le reclama de foarte mult timp, insa e putin probabil sa existe vreo rezolvare pentru ele atat timp cat Android-ul va fi oferit in acelasi mod precum Windows-ul. Din acest punct de vedere iOS-ul va avea intotdeauna un avantaj in fata sistemului de operare dezvoltat de catre cei de la Google, ramane doar de vazut cum va extinde Apple baza sa de terminale mobile.