Fragmentarea este unui dintre cei mai mari dusmani ai unei platforme mobile, deoarece cu cat exista mai multe versiuni ale unui sistem de operare pentru care trebuie dezvoltata o aplicatie, cu atat va fi mai mic interesul dezvoltatorilor de a incepe procesul de dezvoltare. In cazul paltformei celor de la Apple, 96% dintre utilizatori ruleaza fie iOS 6 sau iOS 7, restul de 4% ruland o versiune mai veche a sistemului de operare, iar dezvoltatorii de aplciatii au o munca foarte simpla cand vine vorba de dezvoltarea unui titlu.
Situatia este complet diferita in cazul Android-ului, deoarece acolo majoritatea utilizatorilor ruleaza o versiune a sistemului de operare care este mai veche de 1 an de zile, iar restul bazei de utilizatori este impartita intre diverse versiuni adiacente. Practic dezvoltatorul unei aplicatii trebuie sa isi faca titlul compatibil cu minim 4 – 5 versiuni ale Android
, dar si cu multe rezolutii/configuratii hardware, procesul de dezvoltare fiind extrem de greoi si consumator de foarte mult timp.Problemele acestea nu sunt noi, dezvoltatorii le reclama de foarte mult timp, insa e putin probabil sa existe vreo rezolvare pentru ele atat timp cat Android-ul va fi oferit in acelasi mod precum Windows-ul. Din acest punct de vedere iOS-ul va avea intotdeauna un avantaj in fata sistemului de operare dezvoltat de catre cei de la Google, ramane doar de vazut cum va extinde Apple baza sa de terminale mobile.
This post was last modified on dec. 13, 2013, 7:06 PM 19:06