De-a lungul ultimelor luni v-am prezentat multiple gamepad-uri concepute special pentru iOS 7 si ca sa fiu sincer, mi-a placut sa vad ca producatorii se gandesc sa aduca pe piata asemenea dispozitive pentru noi. Din pacate majoritatea review-urilor facute acestor produse n-au adus chiar atat de multe laude celor care le-au conceput, ele criticand modul in care functioneaza accesoriile. Desi ati putea da initial vina pe producatori pentru aceste probleme, realitatea este ca ei poarta doar jumatate din vina, cealalta jumatate fiind a companiei Apple.
There are other limitations of the program as well. For instance, the d-pads must be one circular button, opposed to just a raised cross shape or separate buttons for up, down, right, and left that you find on PlayStation and Xbox controllers and that many gamers prefer. The requirements also extend to the color, labeling and layout of the face buttons, thumbsticks, triggers, etc. It’s all meant to control quality and make it easy for developers to update apps to support all controllers, but in some areas Apple’s controller specification might not be strict enough.
Apple impune reguli foarte stricte pentru certificarea acestor controllere si in afara formatului butoanelor, compania le impune producatorilor sa-si achizitioneze o parte dintre componente de la anumiti parteneri certificati. In baza acestor reguli, toti producatorii trebuie sa cumpere pad-urile care sunt sensibile la presiune de la anumiti producatori care le comercializeaza la preturi foarte mari, acestea combinate cu licentele platite pentru productie generand preturile finale de 100$ pe care fiecare gamepad de acest gen il are.
Problemele totusi nu se opresc aici, deoarece Apple impune ca aceste gamepad-uri sa fie construite doar in doua formate, iar acest lucru afecteaza experienta finala a utilizatorilor. Apple impune producatorilor tipurile de butoane, joystick-uri si joy pad-uri care trebuie utilizate, pozitionarea acestora si nu doar atat, astfel ca in final un producator al unui gamepad pentru iOS 7 produce de fapt un accesoriu conceput de catre Apple, dar nu de catre ei.
For other developers, especially those that developed games specifically for the touchscreen, controller support just doesn’t make sense. App developer Massive Damage compared the controllers to Kinect: “An optional piece of equipment with relatively low market penetration that a developer has to program and design for explicitly.” It won’t introduce controller support in any of its games “until iPhones come with controllers out of the box.”
In final ramane si o problema care am intalnit-o in cazul tuturor accesoriilor de acest gen: jocurile insuficiente care sa fie compatibile cu ele. Desi Apple ofera un API pentru implementarea unui sistem de control universal pentru toate gamepad-urile de acest gen, nu toti dezvoltatorii de jocuri sunt interesati sa implementeze suport. Desi lucrurile se imbunatatesc incet, dar sigur, va trece destul timp pana cand ne vom putea bucura de gamepad-uri ieftine si cu adevarat utile.