Lansata la inceputul lunii noiembrie, tableta iPad Air se dovedeste a fi cea mai populara optiune prezenta in oferta companiei Apple, iar conform unor date publicate recent, ea reprezinta acum aproape jumatate din totalul vanzarilor de tablete iPad. Cifrele sale de vanzari sunt mai mici decat cele ale iPad 4 in aceeasi perioada a anului trecut, insa atunci erau mult mai putine modele ale iPad disponibile pentru achizitie, asa ca vorbim despre o realizare importanta pentru cei din Cupertino.
Apple managed to shift significant sales to its higher-priced models,” said Mike Levin, CIRP Partner and Co-Founder. “For the past year, the legacy iPad 2 grabbed from one-quarter to one-third of iPad sales. Along with the trend toward sale of models with larger storage capacities, Apple should see higher iPad average selling prices, with iPad 2 at only 5% of total sales and iPad mini sales split between the original model and the new iPad mini with Retina display.
Desi iPad Air a fost lansata cu putin timp inaintea iPad Mini cu Ecran Retina, acest din urma produs nu s-a dovedit a fi mai popular decat iPad Mini, avand vanzari mai slabe. Desigur ca la mijloc sunt stocurile insuficiente pentru a acoperi cererea de pe piata, micuta tableta fiind indisponibila pentru cea mai buna parte a lunii decembrie in multe magazine din intreaga lume, iar asta a fortat multi consumatori sa aleaga vechiul model al tabletei in locul celui nou.
In final trebuie sa notam doua lucruri, primul ca vanzarile de tablete iPad 2 au scazut atat de mult incat acum ne putem intreba serios de ce mai continua Apple sa comercializeze acest model, iar cel de-al doilea il aveti prezentat in imaginea de mai jos. Practic pretul mediu de vanzare al tabletelor iPad a scazut cu peste 200$, sau 30% in ultimii 2 ani de zile, iar asta datorita lansarii noilor modele ale iPad Mini, dar si a pastrarii iPad 2 la un pret mic.