La sfarsitul anului trecut compania Apple a inceput sa puna din ce in ce mai mult accent pe piata din China, o piata in care Android-ul este superior iOS-ului in ceea ce priveste cota de piata, dar si veniturile generate pentru dezvoltatori. Desi Apple s-a concentrat acolo, problemele companiei sunt mari in intreaga Asia, deoarece acolo Google si producatorii de terminale Android detin suprematia. Cei de la Distimo ne prezinta in graficele de mai sus doar veniturile generate de catre App Store si Google Play, iar dupa o simpla privire va dati usor seama ca Apple pierde destui bani.
Desi in SUA Apple are cota de piata mai mare decat orice producator de terminale Android, iar App Store-ul sau genereaza mai multi bani decat Google Play, compania nu genereaza totusi venituri similare in Asia. Desi in China Apple nu se lupta cu Google, ci cu o platforma numita Wandoujia, in Singapore, Hong Kong sau Coreea de Sud, Google Play-ul detine suprematia, in timp ce in Japonia si Taiwan Apple are un avantaj subred in fata competitorilor sai directi.
Practic Apple este inca departe de a avea capacitatea de a se lupta cu competitorii sai in Asia, insa atentia tot mai mare acordate aceste zone va creste cu siguranta baza de utilizatori ai iDevice-urilor, iar de aici incolo va creste si profitul.