Se pare ca drama care inconjoara NSA-ul si celebrele sale tactici de supraveghere a cetatenilor de pe intregul glob nu are vreun sfarsit, un nou articol al New York Times descriind metodele prin care agentia americana monitorizeaza activitatea noastra pe web. Conform articolului, cei de la NSA folosesc transmisiunile de date dintre Google Maps si smartphone-uri pentru a localiza utilizatorii cu o precizie uimitoare, insa nici Angry Birds nu scapa, informatiile disponibile prin intermediul reclamelor fiind utilizate pentru identificarea smartphone-urilor si a informatiilor despre varsta, sexul si locatia utilizatorilor.
The secret report noted that the profiles vary depending on which of the ad companies — which include Burstly and Google’s ad services, two of the largest online advertising businesses — compiles them. Most profiles contain a string of characters that identifies the phone, along with basic data on the user like age, sex and location. One profile notes whether the user is currently listening to music or making a call, and another has an entry for household income.
Majoritatea acestor date sunt colectate multumita marilor retele de publicitate precum Google Ads, iar aplicatiile Facebook, Instagram si nu numai, ofera datele foarte detaliate despre persoanele care le folosesc. Practic NSA-ul preia aceste date multumita conexiunilor nesecurizate utilizate de catre utilizatori cu diverse ocazii, asa ca vorbim despre un numar foarte mare de informatii care ajung in serverele agentiei si sunt mai apoi utilizate pentru identificari si localizari fara ca utilizatorii sa stie.
Din pacate Apple nu poate face absolut nimic impotriva acestor practici, insa companii precum Facebook si Google si-ar putea imbunatati sistemele de securitate pentru a proteja mai eficient intimitatea utilizatorilor.