De mai bine de doua trimestre fiscale compania Apple nu mai dezvaluie numarul de iPod-uri comercializate prin intermediul propriilor magazine in comunicatele de presa si are motive foarte bune sa faca acest lucru. Totusi, analistii au reusit sa descopere cifrele ascunse in declaratiile fiscale ale companiei Apple, iar pentru ultimele 3 luni de zile vorbim despre o scadere cu 55% a vanzarilor de iPod-uri fata de aceeasi perioada a anului trecut. Practic vanzarile de iPod-uri vor scadea atat de mult incat Apple va ajunge intr-un final la concluzia ca acest produs trebuie scos din vanzare, el fiind departe de a genera la fel de multa popularitate precum cu un deceniu in urma.
Era destul de usor de prevazut faptul ca iPod-urile isi vor pierde din atractivitate din moment ce orice smartphone sau tableta poate indeplini aceleasi functii si ofera mai mult spatiu de stocare pentru muzica, insa Apple continua sa tina iPod-urile sale pe piata. O scadere cu 55% a vanzarilor da de inteles ca Apple a vandut mai putin de 6 milioane de iPod-uri intr-un sezon al sarbatorilor de iarna, sezon in care se cumpara aproape orice, mai putin iPod-uri. iPhone-urile si tabletele iPad sunt acum in preferintele consumatorilor, ramane doar de vazut cand va decide Apple sa sisteze productia de iPod-uri.