iPhone 5C a fost lansat in cursul lunii septembrie de catre Apple ca o versiune mid-end a iPhone-urilor, el fiind asteptat initial ca un model low-end cu un pret de vanzare foarte mic. Aceasta confuzie generata in randul intregii lumi de catre zvonurile publicate pana in momentul lansarii acestui dispozitiv au afectat serios vanzarile companiei Apple, deoarece majoritatea celor care au achizitionat acest dispozitiv au fost clienti noi, insa per total terminalul nu a indeplinit estimarile facute de catre cei din Cupertino inaintea lansarii sale.
Practic Tim Cook a recunoscut in cursul conferintei audio pentru prezentarea rezultatelor financiare pentru Q1 2014 ca iPhone 5C nu s-a dovedit a fi iPhone-ul popular de care Apple avea nevoie pentru a creste vanzarile si probabil de aici ei vor invata ceva. iPhone 5C-ul companiei Apple pare a fi, la o prima vedere, un experiment esuat al celor de la Apple de a testa piata smartphone-urilor low-end, iar concluzia pertinenta ce trebuie trasa de aici este ca un iPhone cu un pret standard de 500$ nu va atrage pe absolut nimieni dintr-o piata low-end in care terminalele Android au un pret injumatatit.
In ciuda afirmatiilor lui Tim Cook, e putin probabil ca Apple sa renunte la ideea de a mai dezvolta iPhone-uri pentru piata low-end, iar compania trebuie sa lanseze smartphone-uri noi cu preturi foarte mici pentru a deveni competitiva.