De mai bine de 4 trimestre fiscale compania Apple pierde constant procente insemnate ale cotei de piata detinute pe piata globala a tabletelor, iar Q4 2013 nu a ajutat in vreun fel. Desi a vandut 26 de milioane de tablete in ultimele 3 luni de zile, compania Apple a pierdut inca aproape 5 procente din cota de piata detinuta pe piata globala a tabletelor, aceste procente mergand direct catre compania Samsung. Dupa cum puteti vedea deja din imaginea de mai sus, Samsung aproape ca si-a dublat vanzarile de tablete in ultimele 3 luni de zile, cresterea sa nefiind, strict in termeni procentuali, la fel de mare precum cea a Lenovo
.Apple once again led the worldwide market for tablets, shipping 26 million units during the quarter, up from 14.1 million the previous quarter and 22.9 million in 4Q12. While the quarter represented the company’s most successful on record, its year-over-year growth of 13.5% was well below the industry average. The numbers bring into focus the challenges the company faces as it attempts to grow its tablet business in markets outside of its traditional mature-market strongholds and in the face of continued success from competitors both large and small.
De cealalta parte a baricadei avem compania Amazon care a vandut cu 100.000 de tablete mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut, cota sa de piata scazand cu 2.3% in doar un an de zile. per total s-au vandut cu 16.9 milioane de unitati mai mult decat in aceeasi perioada a anului 2012, Samsung insumand aproape jumatate din aceasta crestere, restul mergand catre Asus, Lenovo si alti producatori. Inainte sa inchei merita mentionat faptul ca Samsung NU dezvaluie cifrele de vanzari pentru tablete, iar cele din tabel reprezinta doar presupunerile analistilor.