Din 2010 si pana in 2013 vanzarile de smartphone-uri au crescut de 4 ori pe fondul unei cereri enorme existente pe piata, Samsung, Apple, Huawei, LG si Lenovo parand a fi cei care au profitat cel mai mult de pe urma trend-ului. In graficul de mai sus puteti vedea cum au evoluat vanzarile de smartphone-uri in perioada 2010 – 2013, iar in cazul Samsung vorbim despre cea mai mare crestere in vanzari, ei fiind urmati de catre Apple, insa o crestere spectaculoasa se observa si in segmentul producatorilor colectivi.
Practic producatori foarte mari precum Nokia, BlackBerry sau HTC au devenit irelevanti pe piata globala a vanzarilor de smartphone-uri, Huawei si Lenovo crescand in locul lor. Partea si mai interesanta este ca marea masa a producatorilor mai putin cunoscuti insumeaza aproape jumatate dintre vanzarile totale de smartphone-uri si acest lucru conteaza cel mai mult. Enorm de multi producatori din Asia insumeaza sute de milioane de vanzari de smartphone-uri si acest lucru afecteaza vanzarile companiilor mult mai cunoscute.
Companii precum Xiaomi au reusit sa genereze vanzari impresionante in ultimii ani si daca trendul va continua, atunci ne putem astepta ca in urmatorii ani marea masa de producatori colectivi sa insumeze mai mult de jumatate dintre vanzarile totale de smartphone-uri.