In 2007 Apple lansa primul iPhone, un terminal cu o carcasa fabricata din plastic si metal, dispozitivul fiind unul care avea sa schimbe industria smartphone-urilor. Chiar daca iPhone-ul era un smartphone grozav, el nu se descurca chiar atat de bine in ceea ce priveste efectuarea de apeluri telefonice, iar inginerii Apple stiau acest lucru. Unul dintre ei a declarat in cadrul Mobile World Congress 2014 ca iPhone-ul s descurca decend in ceea ce priveste efectuarea de apeluri telefonice, insa adevaratele sale puncte forte erau integrarea functiei iPod si oferirea unui ecran mare pentru accesarea facila a internetului.
If you had the original iPhone I apologize” because “it was not a great phone, it was an OK phone. There were three value propositions in order of importance: a revolutionary phone, the best iPod ever and the Internet in your pocket but in fact it should have been the reverse. Having the Internet in your pocket was the most important… It was a great iPod but it was the connection to the internet and the app community that made the difference.
Fostul inginer al celor de la Apple considera ca echipa de marketing a prezentat in mod fals capacitatile iPhone-ului de a oferi posibilitatea de a face apeluri telefonice in conditii excelente si utilizatorii aveau sa reclame exact acelasi lucru. Mai mult decat atat, el sustine ca in cazul iPhone-ului Apple a pus mai mult accent pe interfata de utilizator si experienta de utilizare decat pe tehnologia implementata in iPhone, iar acest lucru a garantat in final succesul dispozitivului.
Adevarul este ca nici macar iPhone 5S nu reuseste sa efectueze apeluri telefonice excelente in orice conditii, asa ca esecurile primului model sunt de inteles.