Anual compania Apple imbunatateste puterea de procesare grafica a iPhone-urilor sale, implementand chip-uri grafice tot mai performante pentru a le oferi dezvoltatorilor posibilitaea de a dezvolta jocuri tot mai grozave. Apple foloseste chip-urile Imagination Technologies pentru iDevice-urile sale, iar daca procesorul grafic din iPhone 5S vi s-a parut a fi puternic, ei bine pentru viitoarele terminale cei de la Imagination pregatesc ceva si mai interesant.
For the better part of the last eight years, we have been busy developing unique hardware and software technologies to radically lower the cost and dramatically increase the efficiency and performance of ray tracing. This work culminates at GDC 2014 with the official launch of the PowerVR Wizard GPU family, a range of IP processors that offer high-performance ray tracing, graphics and compute in a power envelope suitable for mobile and embedded use cases. This opens up the potential of highly photorealistic, computer generated imagery to a host of new real-time applications and markets not previously possible.
Un nou tip de chip grafic dezvoltat acum de catre Imagination isi propune sa permita dezvoltatorilor sa afiseze luminile si umbrele intr-un mod mult mai realist, el aducand pe terminalele mobile o tehnologie numita ray tracing. Compania combina ray tracing-ul cu rasterizarea grafica, aceasta ramanand deocamdata cea mai buna si mai eficienta metoda de a permite procesarea rapida a elementelor grafice, in special cele care prezinta lumini sau chiar umbre. Avand toata aceasta tehnologie si combinand-o cu noul Unity Engine 5, jocurile pentru iOS s-ar putea apropia de cele disponibile pe console sau chiar PC-uri cand vine vorba despre calitatea grafica, insa totul depinde de dezvoltatori.
Chiar daca aceste noi chip-uri grafice sunt prezentate ca fiind extrem de interesante, ele nu vor fi disponibile pentru implementare in terminale mobile pana in anul 2015, asa ca abia in iPhone 7 sau poate chiar iPhone 8 le vom vedea.