Multumita procesului dintre Samsung si Apple am aflat destule secrete in baza documentelor interne prezentate de catre avocatii ambelor companii in fata juratilor care vor decide soarta acestei actiuni. Continuand seria dezvaluirilor, astazi aflam ca Samsung si-ar fi dorit ca Google sa atace Apple prin campanii publicitare, coreenii incercand astfel sa evite un razboi cu unul dintre cei mai importanti parteneri ai sai. Cu aproximativ 2 ani de zile in urma CEO-ul subsidiarei Samsung din SUA a cerut sefului diviziei de marketing sa ii convinga pe cei de la Google sa atace Apple pentru Samsung.
As you have shared previously, we are unable to battle [Apple] directly in our marketing. If it continues to be Samsung’s position to avoid attacking Apple given its status as as a large customer, can we go to Google to ask them to launch a campaign against Apple based on the many better Android products available in the market for Q4?
Ingrijorati de faptul ca iPhone 5 va afecta serios vanzarile de terminale Samsung, managerii companiei au conceput un plan pentru a reduce vanzarile acestui dispozitiv. Fara a primi ajutorul Google, Samsung a decis sa atace compania Apple prin campanii publicitare, asa ca in toamna anului 2012 au fost lansate spoturile publicitare in care au fost atacati clientii Apple. Aceasta campanie publicitara a avut un succes destul de mare, iar Samsung s-a ales cu un adevarat razboi cu Apple, cei din Cupertino renuntand la o parte dintre contractele incheiate cu coreenii.
“As you know, there will be a tsunami when iPhone 5 is coming. This will be happening sometime in September or October,” Sohn warned in a message dated June 5, 2012. “According to CEO’s direction, we have to set up a counter plan to neutralize this tsunami,” he added, referring to JK Shin, the head of Samsung’s mobile business.
Samsung a devenit mult mai populara multumita acestei campanii publicitare, a reusit sa isi creasca substantial vanzarile de smartphone-uri cu ajutorul strategiei sale de marketing, insa este pe cale sa pierda un client extrem de important.