Toate serviciile online ale companiei Apple au o documentatie legala extrem de complexa, utilizatorii fiind obligati sa accepte o serie de termeni si conditii daca doresc sa utilizeze serviciile companiei. Intreaga documentatie este voluminoasa, are 8600 de cuvinte, si majoritatea constructii legale sunt neclare pentru majoritatea consumatorilor, in special pentru norvegieni care au actionat Apple in judecata.
Cloud storage services rely on users’ trust and confidence. However, the current terms undermine this. It is important that consumer rights and privacy also apply to online services. We are convinced that all parties are better served with more user-friendly terms.
Consiliul privind protectia consumatorilor norvegieni sustine ca documentatia legala pentru termenii si conditiile de utilizare ale iCloud este prea complicat si neclar, cerand obligarea Apple la schimbarea sa. Organizatia sustine ca in baza documentatiei, Apple poate modifica oricand acordul de utilizare a serviciilor sale fara a notifica utilizatorii despre schimbari, aceasta prevedere fiind departe de legalitate, cel putin conform legislatiei locale.
Apple offers to store valuable information on behalf of its users, but gives itself the right to amend the agreement at its sole discretion. As consumers, we are left with no real rights or security. Receiving notice when terms change should be a bare minimum requirement. The fact that this can be done without informing the users is unacceptable
Desi Apple incearca sa isi protejeze cu orice pret serviciile online, in termenii sai ni se interzice inclusiv sa asamblam si sa utilizam bombe nucleare, asa ca vorbim despre o documentatie legala nu doar inutila, ci si stupida. Daca legislatia locala va permite obligarea Apple la modificarea termenilor sai, atunci americanii nu vor avea de ales si aceasta posibila victorie a norvegienilor ar putea motiva alte organizatii europene sa conteste “legile” Apple.