iPhone 6 – iata de ce implementarea unui ecran de 4.7 si a unei noi rezolutii nu va afecta experienta de utilizare aplicatiilor

  In cursul acestei zile am aflat ca iPhone 6 cu ecran de 4.7 inch ar urma sa aiba o rezolutie de 1704 x 640 pixeli, rezolutia fiind cu 50% mai mare decat cea actuala a iPhone 5S. O crestere a rezolutiei si a diagonalei reprezinta o problema pentru aplciatiile din App Store, acestea necesitand o actualizare pentru a putea fi rulate fara probleme in aceste conditii, insa chiar si afara asa ceva, ele vor fi oricum utilizabile.

  Apple va implementa in iOS 8 un sistem numit pixel-tripling (3x), tripland practic rezolutia de baza 580 x 320 pixeli a iOS-ului in cea 1704 x 960 pixeli. Daca in 2010 trecerea de la rezolutia 320 x 480 la 640 x 960 a facut majoritatea aplicatiilor dificil de utilizat, in cazul triplarii pixelilor pentru iPhone 6 schimbarea nu va avea un impact la fel de mare pentru ca nu va fi la fel de radicala.

  Daca in 2010 Apple dubla rezolutia iPhone 4 fata de iPhone 3Gs, acum nu vorbim despre o dublare a rezolutiei iPhone 5S, ci despre o crestere de 50% a ei. In aceste conditii, rezolutia elementelor grafice a aplicatiilor compatibile cu iPhone 5S nu va fi redata la fel de “prost/pixelat” pe un ecran de 4.7 inch cu rezolutie de 1704 x 960 pixeli. In prima imagine a acestui articol aveti prezentata in partea superioara o demonstratie a dublarii rezolutiei iOS-ului, iar in cea de-a doua parte o crestere de 50%, iar voi puteti vedea cat se poate de clar nu vorbim despre o schimbare dramatica.

  In concluzie, da va fi nevoie de o actualizare masiva a aplicatiilor pentru a functiona fara probleme pe iPhone 6 cu ecran de 4.7 inch si rezolutie 1704 x 640 pixeli, insa in lipsa actualizarilor aplicatiile vor putea fi utilizate fara probleme in orice conditii.