iPhone 6 cu ecran de 4.7 inch va fi lansat in luna septembrie, daca este sa dam crezare unor noi informatii aparute in legatura cu planurile companiei Apple, iar una dintre marile intrebari are legatura cu rezolutia ecranului de 4.7 inch. Ei bine conform unor informatii obtinute astazi din surse din interiorul Apple, iPhone 6 cu ecran de 4.7 inch va avea o rezolutie de 1704 x 960 de pixeli, iar in imaginea de mai sus aveti prezentata cat se poate de bine diferenta dintre ceea ce ofera Apple acum si ceea ce va oferi in viitor.
Pentru inceput va spun ca Apple va implementa in iOS 8 un nou sistem numit pixel-tripling (3X), el permitand rularea aplicatiilor si pe ecranele Retina mai mici de 4 inch. Asta inseamna ca la actuala rezolutie de 1136 x 640 pixeli, Apple va adauga inca jumatate din numarul de pixeli afisati pe ecran si vom ajunge la o rezolutie de 1704 x 960 de pixeli, fata de rezolutia “de baza”, 580x 320 pixeli, a ecranului iPhone-urilor, ea fiind calculata in ambele directii de afisare a informatiilor.
La un simplu calcul observati ca rezolutia ce ar urma sa fie implementata in iPhone 6 este triple fata de cea standard, Apple urmand a pastra aspect ratio-ul la valoarea 16:9. Toate schitele si zvonurile aparute pana acum indicau exact aceeasi pastrare a aspectului ecranului, deci desi acesta va fi mai inalt si mai lat, nu va avea un alt aspect ratio.
In ceea ce priveste numarul de pixeli per inch, un simplu calcul ne spune ca iPhone 6 cu ecran de 4.7 inch va avea 416 pixeli per inch la rezolutia 1704 x 960 de pixeli. Crestearea numarului de pixeli per inch presupune afisarea de imagini mult mai clare pentru orice fel de continut multimedia sau nu, Apple ajungand din urma, din acest punct de vedere, competitorii sai cu terminale Android.
Crescand rezolutia ecranului, cei de la Apple vor modifica si elementele grafice ale interfetei, astfel ca toate meniurile aplicatiilor vor fi afisate intr-un format mai mare, dupa cum puteti vedea deja din imagini. Mai mult decat atat, utilizatorii vor avea disponibile optiuni care le vor permite sa-si modifice aplicatiile intr-un acelasi mod pentru a afisa mai mult continut pe ecrane, dar si intr-un format mai mare. In trecut Apple a profitat de cresterea dimensiunilor ecranului si a rezolutiei pentru a afisa mai multe informatii, iar cu iPhone 6 lucrurile nu vor fi diferite.
Desi vorbim despre o schimbare importanta pentru rezolutie si marime, cand vine vorba de utilizarea aplicatiilor, s-ar putea sa nu fim nevoiti sa asteptam update-uri peste update-uri. Incepand cu iOS 7 Apple a impus dezvoltatorilor sa renunte intr-o buna masura la grafica raster, acest lucru permitand o mult mai usoara actualizare a aplicatiilor, unele putand functiona nativ fara a necesita un update pentru noua rezolutie. Desi aplicatiile ar putea fi afisate pe intregul ecran al terminalului desi nu sunt optimizate pentru el, imaginile sau alte elemente grafice fixe ar putea a fi afisate pixelate daca rezolutia lor este mai mica decat cea necesara.
Pentru a oferi dezvoltatorilor optiunea de a isi actualiza mai usor aplicatiile, Apple pregateste un update pentru Xcode ce va permite utilizarea de multiple rezolutii in dezvoltarea aplicatiilor. Intreaga schimbare va fi similara celei prin care am trecut in 2010 cand Apple a lansat primul iPhone cu Retina Display, asa ca totul ar trebui sa functioneze fara probleme la suparafata, pentru inceput.
In final aflam cateva informatii noi in legatura cu noul chip A8, Apple imbuantatind usor design-ul anterior al chip-ului A7 fara a imbunatati major performantele in aplicatii, totul fiind concentrat pe imbunatatire autonomie bateriei. Cu un ecran de 4.7 inch, Apple are nevoie de foarte multe optimizari in sistemul de administrare al energiei fara a implementa o baterie de capacitate mult mai mare, iar noul chip A8 ii va oferi acest lucru in ideea de a pastra autonomia bateriei neschimbata.
Avand in vedere ca iPhone 6 cu ecran de 4.7 inch va fi prezentat abia in septembrie, vom mai afla destule informatii pana atunci.