iPhone 6 are un ecran de 4.7 inch cu rezolutie 1344 x 750 pixeli, in timp ce iPhone 6 Plus are un ecran de 5.5 inch cu rezolutie 1920 x 1080 pixeli. Pentru a evita problemele de acum doi sau 4 ani, cand aplicatiile erau afisate in chenare cu margini negre, Apple a decis sa le scaleze pe intregul ecran, grafica acesta nefiind facuta special pentru noile rezolutii si ecrane, astfel ca elementele de pe ecran nu sunt la fel de clare precum iPhone 5S, de exemplu.
iPhone 6 si iPhone 6 Plus – problema rezolutie grafica aplicatii
Dupa cum puteti vedea si in imaginile din acest articol, aplicatiile native care au elemente grafice potrivite pentru rezolutiile iPhone 6 si iPhone 6 Plus afiseaza un status bar mai mic, cu elemente mici, dar si o bara de meniu mai mica, cu elemente mici. Aplicatiile care nu sunt actualizate pentru a fi compatibile cu noile rezolutii afiseaza elemente grafice mult mai mari, usor blurate, care arata urat, departe de calitatea cu care ne-am obisnuit pana acum de la aplicatiile pentru iOS.
Practic Apple a avut de facut un compromis cu iPhone 6 si iPhone 6 Plus, alegand sa afiseze aplicatiile cu elemente marite artificial in loc sa le afiseze in chenare cu margini negre si ramane ca voi sa decidezi daca ideea a fost buna sau nu. Totusi, lasand la o parte aplicatiile, trebuie sa stiti ca pe iPhone 6 Plus elementele grafice de rezolutie scazuta vor fi afisate pixelat, indiferent ca ele sunt disponbile in aplicatii sau un website-uri pe care le accesati.
Alegand un terminal cu rezolutie Full HD trebuie sa fiti constienti ca unele imagini nu vor fi clare, ca unele website-uri se vor vedea urat si daca aveti iPad 3, iPad 4 sau iPad Air, atunci stiti despre ce vorbesc. In concluzie, deocamdata nu ne putem bucura per total de ceea ce au de oferit iPhone 6 si iPhone 6 Plus prin intermediul propriilor ecrane, insa in cateva saptamani aplicatiile ar trebui sa fie actualizate si afisate corect.