Saptamana trecuta v-am spus ca Apple a crescut preturile aplicatiile disponibile in App Store-urile din Europa si nu numai, aceasta masura generand destule critici din partea utilizatorilor. Masura a avut totusi si un efect logic, dar neasteptat de catre unii utilizatori, mai exact abonamentele lunare cumparate prin in-app purchase-uri de catre ei au fost dezactivate automat fara o notificare prealabila.
Problema pentru dezvoltatorii aplicatiilor si utilizatori este ca ei trebuie sa afle singuri ca abonamentul a fost anulat si trebuie reinnoit cu acceptarea pretului mai mare practicat pentru el. Desi in cazul unor utilizatori datele de expirare nu sunt chiar atat de apropiate, Apple ar fi trebuit sa anunte toti utilizatorii despre aceasta schimbare, ea lasand multe persoane fara continutul la care s-au abonat.
Apple a anuntat dezvoltatorii despre schimbarile de preturi cu suficient timp inainte, insa nu le-a adus la cunostinta acestora si despre modificarile adiacente pe care aceasta le implica pentru toata lumea. Acestea fiind spuse, daca aveti vreun abonament facut pentru vreo aplicatie a App Store, ar fi bine sa va verificati setarile deoarece s-ar putea sa realizati ca este necesara o reactivare a sa.