Apple vinde terminale iPhone cu peste 300 de parteneri din peste 100 de tari de pe glob, iar preturile terminalelor difera de la o zona geografica la alta, in general americanii platind cei mai putini bani pe terminale, cu mici exceptii. Pentru a afla cat a castigat Apple pentru fiecare iPhone vandut, cei de la Wall Street Journal au calculat pretul mediu de vanzare al terminalelor iPhone, acesta fiind in Q4 2014 (Q1 2015 pentru Apple) de 687$. Dupa cum puteti vedea si din imagine, pretul mediu de vanzare pentru terminale iPhone a crescut cu nu mai putin de 46% fata de aceesi perioada a anului trecut, fiind cea mai mare crestere inregistrata in ultimii 2 ani.
Apple a vandut cu aproape 50% mai multe iPhone-uri in Q4 2014 decat in Q4 2013 si cresterea pretului mediu al fiecarui terminal este aproximativ egala cu cresterea in vanzari. Spre deosebire de anii de inceput ai iPhone-ului, cresterea este injumatatita, insa acest lucru este normal deoarece Apple a extins canalul de distributie al terminalelor sale, iar fluctuatiile de curs valutar au avut un impact serios asupra incasarilor. In ciuda acestor “probleme”, Apple a reusit sa castige pentru fiecare iPhone mai mult decat pretul de baza de vanzare in SUA, iar daca facem o comparatie cu alte companii, lucrurile sunt si mai bune.
Apple a reusit sa isi conceapa lantul de distributie pentru iPhone-uri intr-un mod atat de eficient incat obtine profit maxim din vanzarea terminalelor, sumele incasate de companie fiind mult mai mare decat cele ale competitoarelor.