Q4 2014 a fost de departe cel mai bun trimestru fiscal pentru compania Apple, iar astazi avem o noua confirmare a acestui lucru, ea venind de la o agentie specializata pe analizarea pietei globale a smartphone-uri. Strategy Analytics este numele sau, iar conform datelor publicate astazi, Apple a incasat in Q4 2014 88.7% din totalul profitului vanzatorilor de smartphone-uri, cu 18.2% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut. Diferenta vine direct de la compania Samsung a carei cota din profit a scazut cu exact acelasi procent, alti vanzatori de smartphone-uri nefiind listati cu vreun procent de profit facut in Q4 2014.
Conform datelor, profitul generat de vanzarea de iPhone-uri in Q4 2014 s-a ridicat la 18.8 miliarde de dolari, cu 7.4 miliarde de dolari mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut, in cazul Samsung profitul fiind de 2.4 miliarde de dolari, el scazand cu exact aceeasi valoare. Microsoft, BlackBerry si restul producatorilor de smartphone-uri sunt listati ca neavand vreo parte din profitul global inregistrat din vanzarea de acestui tip de produse, insa acest lucru nu este chiar atat de nou. Apple si Samsung sunt de ani buni singurii producatori de smartphone-uri care incaseaza 100% sau aproape 100% din profitul generat de vanzarea acestui tip de produse, astfel ca in viitor lucrurile au putine sanse sa se schimbe.
Facand o comparatie intre Q4 2013 si Q4 2014, profitul generat de vanzarea de smartphone-uri a crescut cu 3.9 miliarde de dolari sau 31.4%, semn ca interesul ramane ridicat pentru aceste produse.