Apple Store-urile sunt extrem de populare si atrag un numar mare de persoane indiferent unde s-ar afla, iar in baza acestui argument Apple a fortat detinatorii de mall-uri sa regandeasca modul de a percepe chirie pe spatiile comerciale. Mai exact, Apple a reusit as obtina preturi mult mai bune decat alte lanturi de magazine din mall-uri, majoritatea dintre acestia platind chirie ce reprezinta aproximativ 15% din vanzari, in timp ce Apple plateste doar 2%. Da, ati citit bine, Apple plateste o chirie de 7 ori mai mica decat alte companii pentru spatiile comerciale ocupate in mall-uri si asta in baza traficului adus in locatii.
Daca vi se pare incorect ca Apple sa aiba parte de asemenea beneficii, ei bine ele au la baza vanzarile foarte mari generate de catre companie in diverse tari de pe glob. In anumite mall-uri din Marea Britanie Apple Store-urile reprezinta o treime din vanzarile totale genrate de catre magazinele din mall, deci per total ar putea plati mai mult decat alte magazine. In general, prezenta unui Apple Store intr-un mall ar genera o crestere de 10% a vanzarilor totale ale tuturor magazinelor, detinatorii de mall-uri avand obiceiul de a creste chiriile magazinelor apropiate celui al Apple.
Aceasta din urma masura nu multumeste chiriasii, unii dintre ei cerand chiar excluderea incasarilor Apple din calculul total al vanzarilor mall-ului in momentul stabilirii chiriilor. Practic Apple genereaza trafic si incasari pentru mall-uri si magazinele din acestea, iar asta ii aduce beneficii pentru chirie, iar cu Apple Watch “vecinii” sai din marile magazine ar putea avea si mai mult de castigat.