Apple Watch Edition, sau versiunea din aur a Apple Watch, costa 10.000 de dolari sau 11.000 de euro, iar foarte multe persoane se intreaba de ce a creat compania Apple un asemenea produs cand foarte putine persoane si-l permit. Ei bine raspunsul sta in China, mai exact in analizarea consumului anual de aur din China, acolo aproape 700 de milioane de tone de aur fiind vandute in cursul anului 2014, intr-o usoara scadere fata de 2013, dar in concordanta cu trend-ul global.
Avand in vedere ca in China exista foarte multe persoane bogate si ca populatia locala iubeste aurul, unii sunt de parere ca Apple Watch a fost creat special pentru aceasta piata, dar si cele din Asia unde obiectele din aur sunt foarte cautate. In baza aceleiasi gandiri ar fi fost luata si decizia de a lansa iPhone, iPad si MacBook-uri in culoare aurie, insa acestea sunt foarte cautate inclusiv in alte zone de pe glob, deci probabil nu vorbim despre produse create special pentru o anumita piata.
There is a love affair between the Chinese and gold jewelry. The gold consumption in that country is going through the roof. (In 2014, the worldwide consumption of gold fell and yet, China demand still stayed strong.) Some believe that the Apple Watch Edition (the expensive kind) will find more takers in China than anywhere else in the world.
Avand in vedere ca incasarile Apple in China au crescut de la 12.7 miliarde din 2011 la 30 de miliarde in 2014, decizia de a face produse care sa fie pe placul chinezilor este una cat se poate de logica. In aceasta idee, ne putem astepta si la alte produse Apple care sa fie intr-o buna masura create avand la baza si dorintele chienzilor, Apple castigandu-si aproape un sfert din incasarile totale doar de acolo.