Majoritatea jocurilor Nintendo pentru iOS vor fi diferite de originalele lansate pentru console

Nintendo

  Zilele trecute v-am spus ca Nintendo intentioneaza sa lanseze o parte dintre popularele sale jocuri pe platforma iOS pentru iPhone, iPad si iPod Touch, iar CEO-ul companiei a oferit in cursul acestei zile cateva detalii cu privire la ceea ce urmeaza sa primim noi. Conform lui, jocurile Nintendo pentru iOS vor fi dezvoltate de catre companie si nu de catre partenerul DeNA, cei din urma fiind alesi pentru a dezvolta serviciile conexe care le vor permite utilizatorilor sa omunice unii cu altii, sa-si inregistreze scorurile, etc.

  Din pacate, CEO-ul Nintendo a afirmat si ca jocurile clasice precum Mario, Donkey Kong sau Zelda nu vor fi lansate pe platforma iOS in forma originala disponibila pe produsele companiei asiatice, deci vom vedea o variatie a lor care poate ca nu va bucura foarte multi utilizatori. Satoru Iwata, CEO-ul Nintendo, a afirmat ca din moment ce terminalele mobile si consolele sunt dispozitive diferite, utilizatorii si-ar dori si o functionalitate diferita de la jocurile dezvoltate pentru ele.

Development of smart device games will be mainly done by Nintendo […] DeNA has extensive know-how in developing the “service” side of things, and will be primarily responsible for the service-oriented operations. We will be able to greatly leverage strengths of each party.

  Iwata considera ca posesorii de terminale mobile isi doresc jocuri simple pe care le pot juca imediat dupa instalare, care sunt accesibile si care nu au o poveste foarte lunga, insa realitatea este ca majoritatea utilizatorilor nu sunt chiar atat de limitati. Iwata are dreptate spunand ca jocurile pentru console sunt dezvoltate in baza unei gandiri diferite si sunt mult mai complexe, insa chiar si titlurile pentru terminale mobile pot fi dezvoltate intr-un asemenea mod daca sunt gandite cum trebuie.

My understanding is that, on smart devices, the main demand is for very accessible games which smart device users can easily start and easily finish. These are not necessarily the characteristics that people demand from games for dedicated video game systems. Actually, this is one of the reasons why we believe that we should not port games for dedicated game systems to smart devices just as they are.

  Lasand toate acestea la o parte, Iwata a anuntat ca deocamdata Nintendo nu stie daca jocurile vor putea fi cumparate sau vor fi dezvoltate in baza modelului freemium, dar ca un sistem de abonare pentru utilizatori va fi disponibil din toamna, el urmand a functiona si pe PC-uri. Practic acum CEO-ul Nintendo a cam stricat bucura celor care asteptau cu nerabdare lansarea unor jocuri ale companiei sale pentru platforma iOS, asa ca ramane de vazut cum vor fi primite ele daca vor fi cu mult diferite fata de cele originale.