Orange Smart Shop este un concept de magazin lansat in cursul acestei zile in premiera in Romania si in premiera pentru grupul Orange, operatorul de telefonie mobila creand un magazin destept in Cluj Napoca pentru a oferi o experienta complet noua de testare si cumparare a gadget-urilor. Conform reprezentantilor Orange, noul Smart Shop are nu mai putin de 600 de accesorii si dispozitive conectate, plus 60 de gadget-uri pe care clientii le pot testa inainte de cumparare, ei urmand a fi ajutati de catre angajati special pregatiti pentru acest lucru.
Zonele home, wearables, work si fun
Pentru a eficientiza descoperirea produselor si a imbunatati experienta, cei de la Orange au impartit magazinul in 4 zone: home, wearables, work si fun, fiecare avand un set de produse separat si oameni care va pot ajuta sa le folositi.
In zona home utilizatorii vor gasi produse care pot fi utilizat in living impreuna cu un televizor sau un abonament Orange TV, in zona wearables vor fi disponibile orice fel de smartwatch-uri sau bratari de fitness, in zona work vor fi disponibile produse pentru birou, iar in zona fun, orice fel de gadget-uri cu care va puteti distra in timpul liber. Pentru fiecare dintre aceste zone vor fi persoane dedicate care vor putea incheia abonamente pentru servicii Orange, ele putandu-va ajuta sa descoperiti si cel mai bun abonament potrivit pentru nevoile voastre.
Identificarea clientilor
Pentru a ajuta mai usor clientii, cei de la Orange au creat o aplicatie speciala pentru angajati, acestia urmand a folosi un smartphone pentru a afla rapid datele clientilor in baza unui numar de telefon si a ii programa la unul dintre angajatii ce urmeaza sa ii ajute. Mai mult decat atat, in magazin clientii vor putea vedea pe un ecran dedicat o poza a persoanei care urmeaza sa ii ajute in cumpararea unui produs sau a unui serviciu, astfel ca interactiunea si achizitiile sau rezolvarea problemelor se va face mult mai usor.
Rezervarea produselor pentru cumparare
In Orange Smart Shop cei de la Orange implementeaza o metoda mai simpla de a cumpara produse, astfel ca folosind aplicatia My Account clientii vor putea scana codul QR al produsului afisat la un stand pentru a-l rezerva in vederea cumpararii din magazin. Dupa inregistrare si validare prin aplicatie, clientul va putea ridica produsul direct de la masa dedicata achizitiilor, astfel ca nu va fi nevoit sa treaca prin intregul proces de identificare impreuna cu un angajat.
Tehnologie Beacon pentru oferte
Pentru prima oara in propriile magazine, Orange implementeaza in Smart Shop o tehnologie Beacon care le va permite clientilor sa primeasca pe terminale oferte si informatii despre magazine cand se afla in apropierea lor. Tehnologia functioneaza prin Bluetooth si daca un client se afla in apropierea unui magazin va putea afla informatii despre timpii de asteptare pentru ajutor, se va putea programa, va putea afla oferte pentru produse si multe altele.
Masa multitouch interactiva pentru cumparare de abonamente
Pentru ca multi clienti doresc sa-si configureze singuri abonamentele de telefonie mobila, cei de la Orange au amplasat in nou magazin o masa multitouch interactiva care le permite clientilor sa cumpere produse si servicii. Mai exact, clientii vor avea la dispozitie intreaga baza de abonamente si servicii ale operatorului si vor putea configura pe loc abonamentul dorit, eventual impreuna cu un smartphone, el urmand a fi salvat si trimis spre un angajat in vederea incheierii unui contract si a activarii.
In premiera pentru Orange, compania va afisa in interfata My Account contractele incheiate de catre utilizatori pentru serviciile sale, astfel ca ele vor putea fi verificare oricand.
Orange Smart Shop aduce in Romania o experienta moderna, interactiva, conectata, aduce pentru romani modernitatea magazinelor din straintatate, dar cu ceva in plus. Orange Smart Shop reprezinta o evolutie frumoasa pentru magazinele Orange, o evolutie de care Romania avea nevoie intr-o era digitala cu foarte multe dispozitive conectate si sper ca acest concept sa fie aplicat cat mai rapid in intreaga tara.
Primul smart shop din Grupul Orange este deschis în România
Bucureşti, 19 martie 2015. România este prima țară în care Grupul Orange lansează conceptul revoluționar de smart shop: un magazin în care digitalul este omniprezent și le oferă clienților de servicii telecom o abordare mai personalizată decât oricând și o experiență de cumpărare nemaiîntâlnită. Primul smart shop este lansat în Cluj Napoca pe Bd. 21 Decembrie 1989 şi își așteaptă vizitatorii începând din 20 martie[1].
De ce România?
Pe lângă deschiderea către tehnologie și dispozitivele de ultimă generație, serviciile de internet performante, precum și tradiția în inovație pe care țara noastră și-a creat-o, Orange România este una dintre filialele Grupului Orange care au în palmares numeroase lansări în premieră, precum tehnologia EDGE, primul apel HD Voice internaţional, tehnologia Passpoint sau recentul stick Orange TV.
„Strategia noastră pentru următorii 5 ani, „Essentials2020”, este construită în jurul clientului şi dorinţei de a-l conecta cu ceea ce este esențial pentru el, prin intermediul unei experienţe incomparabile. Vom continua în acelaşi ritm susţinut, cu planuri de a investi aproape o jumătate de miliard de euro până la sfârșitul anului 2018. Noul concept de smart shop este un exemplu ce ilustrează această strategie. Le propunem clienților un spațiu inovator şi o călătorie digitală completă, în care să poată descoperi toate avantajele pe care tehnologia le poate aduce în viaţa de zi cu zi.” a declarat Jean-François Fallacher, CEO Orange România.
Un nou design, inspirat din viața de zi cu zi
Clienții vor descoperi un magazin mai mare decât până acum, amenajat într-un stil cald și primitor. Întregul design a fost dezvoltat pentru a încuraja dialogul și pentru a-i invita pe clienți să descopere cele patru zone principale ale magazinului, ce reflectă diferite medii în care folosim tehnologia: acasă, la birou, pentru divertisment și fitness.
O nouă experiență de cumpărare
Smart shop este în întregime digital, gândit pentru a le oferi clienților răspuns la aşteptările pe care le au atunci când ajung în magazin: timp redus pentru soluționarea cerințelor, o abordare personalizată a ofertelor și soluții pentru petrecerea cât mai plăcută a timpului de așteptare.
În noul Orange shop digitalul ia locul hârtiei. Clienții primesc bon de ordine direct prin sms, pot urmări ofertele pe 18 ecrane interioare şi pe un videowall, precum şi pe telefoanele şi tabletele expuse, iar contractele se semnează în format electronic.
O altă noutate este masa digitală, la care, cu ajutorul unui reprezentant de vânzări, clienții persoane fizice își pot configura propriul abonament, alegând serviciile și resursele pe care le consideră potrivite. Clienţii persoane juridice au zone special amenajate în care pot discuta cu reprezentanți de vânzări dedicaţi despre soluţii personalizate pentru afacerile lor.
La Orange shop, clienţi pot testa un număr impresionant de peste 600 de accesorii, peste 50 de gadgeturi wearable de la Samsung, Sony, LG, Fitbit, Jawbone, Withings, Mio, iHealth şi MyKronoz, cele mai noi căşti Samsung, Marshall, Frends, Sony, Parrot, Beats, precum şi boxe Logitech, Sony şi Samsung.