Cu doar cativa ani de zile in urma Apple declara ca lumea a intrat in era post-PC si ca terminalele mobile inlocuiesc intrutotul calculatoarele in viata de zi cu zi, insa 2015 ne demonstreaza ca lucrurile sunt complet diferite. Conform rezultatelor financiare pentru Q1 2015, vanzarile de Mac-uri au generat incasari mai mari decat vanzarile de tablete iPad, 5.6 miliarde de dolari vs 5.4 miliarde de dolari, diferenta fiind mica, dar totusi prima in cei aproape 5 ani de existenta ai iPad.
Practic in 2015 consumatorii spun ca PC-ul este mai util decat o simpla tableta si scaderile constante in vanzarile de tablete iPad probabil au sugerat acelasi lucru pentru compania Apple, lansarea MacBook 12 inch fiind un raspuns logic. Avand in vedere ca un MacBook Air 11 inch costa aproape la fel de mult precum cea mai scumpa tableta iPad, alegerea unui consumator este cat se poate de clara si nu in favoarea tabletei.
Tim Cook a afirmat ca in Q1 2015 MacBook-urile au generat majoritatea vanzarilor pentru compania Apple si privind la costurile de achizitie ale produselor, este cat se poate de clar de ce exista un interes mai mare pentru Mac in detrimentul iPad. Daca ai de ales intre a cheltui 829 de dolari pentru o tableta iPad Air 2 4G cu 128 GB si 899 de dolari pe un MacBook Air 11 inch cu SSD de 128 GB, putere de procesare mai mare si un sistem de operare adevarat, atunci alegerea este logica.
Desi Apple vrea sa intre in era post-PC, consumatorii spun ca au nevoie de produse utile, iar tabletele nu pot inlocui ultrabook-urile pentru task-urile importante, mai ales ca nu toata lumea sta doar pe Facebook si cumpara filme sau muzica. In aceasta idee, viitorul ramane al PC-urilor si nu al tabletelor cu sisteme de operare limitate si experienta de utilizare jalnica.