Spotify acuza Apple de practici neconcurentiale

Spotify logo - iDevice.roSpotify acuza Apple de practici neconcurentiale intr-o declaratie de presa oferita unei publicatii americane, aceasta venind la doar cateva zile dupa ce Departamentul de Justitie din SUA a initiat o investigatie impotriva Apple. Apple este acuzata de catre autoritatile americane ca incearca sa isi foloseasca influenta pentru a obliga marile case de discuri din SUA sa impiedice innoirea licentelor Spotify pentru a permite efectuarea de streaming audio gratuit.

Acuzatiile de astazi au totusi o alta natura, cei de la Spotify sustinand ca procentul de 30% din pretul unei aplicatii, sau al unui in-app purchase, perceput de catre Apple pentru vanzarile facute prin App Store este prea mare. Serviciul premium al Spotify are un pret normal de 9.99 dolari daca este cumparat din website-ul companiei americane, insa achizitia prin in-app purchase din App Store are un pret de 12.99 dolari, diferenta fiind data de comisionul perceput de Apple.

Spotify sustine ca acest comision este practic o “taxa Apple”, facand desigur referire la gangsterii americani care percepeau comisioane oamenilor care faceau afaceri pe teritoriile lor din orasele americane. Separat de Spotify, autoritatile americane investigheaza daca nu cumva practicile concurentiale ale Apple se extind si in cazul relatiei cu YouTube-ul celor de la Google, acesta oferind deasemenea posibilitatea de a asculta muzica sau clipuri video gratuit.

Apple charges a 30 percent fee toward any sales through its App Store, and that includes subscription services. That means if Spotify wants to sell its premium subscription service — which usually costs $9.99 a month — through the App Store, it has to raise the price 30 percent higher to $12.99 to pull in the same revenue, while Apple can still offer Beats at a lower price. Spotify and many others in the music industry believe Apple’s App Store tax gives them an unfair advantage over the competition.

 

Apple spera sa vanda noul sau abonament de streaming audio la pretul de 5 dolari pe luna, insa nu a reusit sa convinga marile case de discuri din SUA sa ii accepte termenii, nici macar la pretul de 8 dolari pe luna pentru el. Avand in fata retinerile caselor de discuri, cei de la Apple inearca sa isi foloseasca “greutatea” pentru a forta viitorii sai parteneri sa-ai accepte conditiile si sa afecteze functionarea serviciilor concurente.

Daca Apple va avea succes in initiativa sa sau nu vom afla pe 8 iunie, cand are loc conferinta de deschidere al WWDC 2015, atunci urmand a fi prezentata noua aplicatie Muzica si serviciu de streaming conceput special pentru ea.