Fiind abonat Orange, am sesizat la aproximativ 10 – 15 minute de intrarea in parc(in jurul orei 20:30) faptul ca apelurile telefonice erau imposibil de realizat, iar internetul prin 3G era doar un mit intr-o zona atat de aglomerata. Problema era similara si in retelele Vodafone sau Telekom, reteaua 3G fiind cea care a avut cel mai mult de suferit, internetul in reteaua 4G functionand fara probleme.
Impreuna cu reteaua 3G a picat si posibilitatea de a face apeluri telefonice in cea 2G/EDGE, astfel ca daca doreai sa intri in contact cu cineva trebuia sa ai sperante mari ca poti face un apel VoIP, sau persoana respectiva foloseste o retea de socializare. In conditiile in care in anul 2015 evenimentele de acest gen sunt tot mai dese si retelele de telefonie mobila nu evolueaza pentru a le face fata, ce satisfactie au clientii prinsi in mijlocul catorva mii de oameni cand nu pot folosi servicii banale de telefonie mobila ?
Este adevarat ca internetul 4G functiona fara probleme, dar in imposibilitatea de a face apeluri telefonice prin retelele 4G internetul devenea semi-inutil, mai ales daca persoanele pe care incercai sa le contactezi nu aveau aplicatii capabile sa faca apeluri VoIP, sau telefoane inteligente. In anul 2015 operatorii de telefonie mobila inca nu au infrastructura suficient de buna pentru a sustine mase mari de oameni adunate la evenimente publice si acelasi lucru se intampla in cazul unor meciuri desfasurate pe stadioane de capacitate mare, nu doar la evenimente organizate in parcuri.
Toti cei trei mari operatori de telefonie mobila au probleme similare in situatiile in care nu organizeaza ei concerte sau meciuri de fotbal si nu instaleaza relee suplimentare in locatiile in care se aduna oamenii, deci vina este impartita. Ar fi probabil prea mult sa cerem ca serviciile de telefonie mobila sa functioneze atunci cand ai nevoie de ele, sau macar sa investeasca cineva in reteaua 4G astfel incat ea sa preia o parte din sarcina celei 3G pentru apeluri voce ?
Avand in vedere ca problemele de acest gen exista de cativa ani de zile, probabil nimeni nu se va grabi sa le rezolve prea curand pentru prostii clientii care platesc.
This post was last modified on mai 18, 2015, 9:04 PM 21:04