Microsoft este interesata sa achizitioneze compania canadiana Blackberry, discutand in momentul de fata cu o serie de fonduri de investitii pentru a afla cat de profitabila ar fi achizitia. Cei de la Microsoft au suficiente zeci de miliarde de dolari pentru a-si acoperi o posibile achizitie a celor de la Blackberry, ei fiind in principal interesati de portofoliul de brevete de inventie al canadienilor, dar si de expertiza acestora in dezvoltarea de smartphone-uri.
Microsoft a avut in trecut initiative similare, insa de aceasta data ele s-ar putea concretiza, valoarea Blackberry scazand simtitor in ultimii ani, insa tehnologiile sale raman la fel de importante in special in domeniul business. Microsoft si-ar putea imbunatati exponential securitatea pentru clientii companii, inclusiv pentru terminalele mobile, insa totul depinde de cat este dispusa sa plateasca pentru a cumpara Blackberry.
Microsoft is reportedly working with few investment firms to assess their chances of taking over BlackBerry, planning to upgrade its intensity in the business mobile solution segment and its patent portfolio in the Internet of Vehicles (IoV), as well as mobile platform and communications sectors. Sources even claim that few other tech companies like Xiaomi, Lenovo and Huawei are also amongst those interested in positively spinning their chances off with BlackBerry.
Separat de Microsoft, cei de la Xiaomi, Lenovo sau Huawei ar fi interesati sa cumpere Blackberry, in acest caz motivatia fiind de a avea un brand puternic in spate pentru a cuceri pietele Americii. In cazul celor trei producatori chinezi voribm desigur si despre un imens castig pe partea tehnologica, ei neavand in momentul de fata terminale mobile suficient de atractive pentru consumatorii occidentali.
Ca sa fiu sincer, achizitionarea Blackberry de catre Microsoft sau oricare dintre cele trei companii chinezesti n-ar aduce vreun beneficiu pentru consumatori, iar asta pentru ca intregul portofoliu de servicii Blackberry ar disparea. Mai mult decat atat, in cazul chinezilor vorbim cel mai probabil si de o sistare a finantarilor pentru dezvoltarea de tehnologii noi, asa ca in final consumatorii n-au ce castiga.