Dupa 7 ani de zile in care le-a oferit dezvoltatorilor de aplicatii si producatorilor de continut doar pana in 70% din pretul perceput pentru creatii vandute in iTunes Store, Apple intentioneaza sa isi modifice politica. Modificarea urmeaza sa se aplice pentru aplicatiile care vand continut pe baza de abonament, iar deocamdata nu se stie care ar urma sa fie noul procent acordat creatorilor de continut, desi se preconizeaza ca procentul va creste.
In momentul de fata Apple Apple retine minim 30% din pretul oricarui tip de continut vandut prin iTunes Store si restul de 70% il transfera creatorilor de continut, multi fiind nemultumiti de aceasta practica. La baza acestor nemultumiri sta in parte si faptul ca Apple a interzis posibilitatea creatorilor de continut de a inregistra abonamente in afara iTunes Store prin aplicatii, asa ca din cate se pare, Apple cedeaza presiunilor partenerilor sai.
Changing the App Store’s terms of trade could improve the economics of online content businesses and reassure regulators that the company is not abusing its position as gatekeeper to one of the world’s most lucrative digital marketplaces.
In luna martie Apple a fost de acord sa le ofere celor de la HBO 85% din pretul abonamentelor percepute prin vanzarea serviciului HBO Now pe Apple TV, astfel ca acolo am vazut prima concesie majora facuta de compania americana. Practic ea si-a redus la jumatate comisionul perceput pentru vanzari si acelasi lucru s-ar putea intampla in iTunes Store, chiar daca doar intr-o anumita masura.
E greu de spus ca Apple va renunta si in cazul iTunes Store la jumatate din comisionul sau, insa acest lucru este intrutotul posibil pentru a atrage noi creatori de continut catre platforma sa. Indiferent ce decizie va lua compania Apple, vom afla detaliile legate de ea in perioada urmatoare, asta pentru ca App Store-ul incepe sa piarda teren in fata Google Play.