Jim Balsillie este unul dintre fostii presedinti ai companiei canadiene Blackberry, fosta RIM, e vorbind intr-un interviu recent despre perioada petrecuta in fruntea producatorului de smartphone-uri. Balsillie a parasit functia de CEO al Blackberry acum trei ani si jumatate de zile, iar zilele trecute a recunoscut faptul ca iPhone-ul a “omorat” Blackberry in anii anteriori lansarii sale pe piata, cei din cadrul fostului RIM nereusind sa inteleaga exact de ce s-a intamplat acest lucru.
Fostul CEO sustine ca inca dinainte de a parasi compania in 2012 stia ca Blackberry nu poate concura cu Apple pe piata smartphone-urile si asta din cauza tentativelor esuate de a lansa pe piata smartphone-uri cu touchscreen.
Blackberry Storm a fost una dintre primele tentative ale fostului RIM de a aduce pe piata smartphone-uri cu ecrane tactile, insa rata de returnare de 100% l-a convins pe fostul CEO de faptul ca a sa companie nu are vreo sansa in a concura cu Apple.
Balsillie said in his first public remarks since leaving the company in 2012 that he knew BlackBerry couldn’t compete after the iPhone’s introduction in 2007 and after BlackBerry’s buggy touchscreen device called the Storm had a “100 percent return rate.”
Balsillie afirma ca lansarea dezastruoasa a BlackBerry Storm a fost datorata faptului ca RIM a incercat sa aduca prea rapid pe piata un smartphone care sa concureze cu iPhone, iar rezultatul a fost un terminal a generat doar reactii negative.
Mai mult decat atat, Balsillie crede ca daca Blackberry ar fi lansat serviciul BBM, Blackberry Messenger pe iOS si Android inca de acum cativa ani, in momentul de fata ar fi concurat mult mai eficient cu iMessage sau WhatsApp Messenger si ar fi generat mai multi bani.
“With Storm we tried to do too much. It was a touch display, it was a clickable display, it had new applications, and it was all done in an incredibly short period of time and it blew up on us,” Balsillie said. “That was the time I knew we couldn’t compete on high end hardware.”
Nimic din ceea ce a afirmat Balsillie nu este necunoscut de catre lumea intreaga, multi afirmand ca Blackberry ar fi trebuit sa priveasca iPhone-ul ca un competitor puternic si nu ca un dispozitiv care nu va avea succes.