Companiile exploateaza un API numit canopenURL pentru a prelua aceste date, ce ar trebui sa fie in mod normal confidentiale, fara a anunta utilizatorii in vreun fel, folosindu-se de ele pentru a afisa reclame si a vinde statistici privind numarul de aplicatii instalate de noi.
Pentru ca Apple sustine, aparent, protejarea intimitatii utilizatorilor, in iOS 9 vom fi protejati impotriva acestui furt de informatii confidentiale, astfel ca nicio aplicatie instalata nu va mai putea accesa lista de aplicatii terte instalate in terminalele noastre in vreun mod.
Compania Apple va bloca accesul la acel API si la altele exploatate de catre diversi dezvoltatori de aplicatii, astfel ca ei nu vor mai avea in vreun fel acces la informatii din terminalele noastre fara ca noi sa stim ca ei le preiau atunci cand deschidem si utilizam aplicatiile.
In order to decide what ad to show to a person, Facebook and Twitter have sometimes drawn on data about other apps that are already installed on that person’s phone. If that person has downloaded a lot of games, including ones that cost money, they may be shown an ad for a paid game that they don’t already have. But now Apple is quietly moving to prevent app developers from accessing that app-download data for ad targeting purposes as part of its attempt to appear more privacy-friendly.
Ca sa fiu sincer, aceasta metoda de a prelua date despre aplicatiile instalate este o grava incalcare a intimitatii utilizatorilor, mai ales ca preluarea de informatii se face fara ca noi sa fim anuntat in vreun fel sau altul, iar asta se intampla de ani de zile.
Aceasta tactica a companiilor de a prelua informatii despre aplicatiile instalate pentru a afisa reclamele potrivite are cu siguranta o vechime de cativa ani si am putea trage cateva concluzii cu privire la decizia celor de la Apple de a le bloca accesul abia acum.
Desigur ca daca aceste companii vor gasi metode de a eluda restrictiile Apple noi nu vom afla vreodata, asa ca nu prea avem cum sa ne protejam impotriva unui asemenea furt de date.