In cursul noptii trecute foarte multi posesori de terminale iPhone 6 au observat ca dispozitivele lor au inceput sa reporneasca singure si sa afiseze un ecran albastru, BSOD sau Blue Screen of Death.
Denumirea BSOD este preluata din Windows-ul care genereaza in mod constant probleme de acest gen, insa existenta lor pentru terminale iPhone 6 nu este chiar atat de obisnuita, desi ele au aparut initial dupa lansarea iOS 7 si in cursul anului trecut.
De aceasta data se pare ca doar terminalele iPhone 6 ale utilizatorilor T-Mobile SUA sunt afectate de reporniri subite si ecrane albastre, BSOD-ul aparand chiar inainte ca terminalul sa isi dea restart, cam la fel cum se intampla si in cazul PC-urilor cu Windows.
Avand in vedere ca majoritatea celor care au probleme folosesc reteaua de telefonie T-Mobile din SUA, unii au tras concluzia ca ea ar fi sursa problemei, insa deocamdata nici macar reprezentantii companiei Apple nu stiu exact ce se intampla cu terminalele.
Se pare ca de la iPhone 5S la iPhone 6 Plus toate terminalele sunt afectate, multiple versiuni ale iOS 8 avand problema, terminalele repornind automat o data la 10 – 30 de minute in cazul unui numar mare de utilizatori, deci vorbim despre o problema foarte grava.
Hey guys. So this morning my iPhone 6 (4 months old) started just randomly restarting itself every 20-30 minutes or so. I wasn’t even using it most of the time, it was in my pocket at work (could tell because of lock screen that indicated I needed to enter my pin after a restart as opposed to finger ID). At one point I was texting my SO about it, the screen turned blue for maybe 2 seconds and it restarted.
Partea si mai ciudata este ca terminalele au inceput sa reporneasca din senin fara ca utilizatorii sa le foloseasca in vreun fel, insa in alte situatii ecranul albastru era afisat in timpul deblocarii sau a simplei scrieri a unui mesaj, deci vorbim despre o problema neobisnuita.
Se pare ca T-Mobile a primit un numar foarte mare de apeluri de la clienti afectati de aceasta problema si tehnicienii lor considera ca la mijloc ar fi o problema cu memoria, RAM cel mai probabil, a terminalelor, insa nimeni nu a oferit o explicatie oficiala deocamdata.
Pana acum singura solutie pentru rezolvarea problemei a fost uo repornire fortata a terminalelor fie prin inchidere, fie prin apasarea simultana a butoanelor Home + Lock pana cand logo-ul Apple apare pe ecran, ori o stergere a mesajelor sau in final un restore facut prin iTunes.
Pana cand Apple si T-Mobile vor prelua in garantie terminale afectate nimeni nu stie ce sta la baza problemei, asa ca ar putea fi vorba despre orice.