Cu doar cativa ani in urma App Store era “regele” necontestat al magazinelor de aplicatii pentru terminale mobile cu cele mai multe descarcari, incasari si profit generate pentru compania Apple, insa in ultimul an si jumatate lucrurile s-au schimbat radical pe aceasta piata.
Google Play-ul celor del la Google a evoluat intr-un ritm alert astfel ca in momentul de fata magazinul virtual al celor din Mountain View are mai multe aplicatii decat App Store, iar multumita acestui lucru genereaza si un numar mult mai mare de descarcari de aplicatii.
In imaginea de mai sus aveti cel mai recent studiu realizat pentru acest segment si se poate observa cat se poate de clar faptul ca Google Play genereaza de aproape 2 ori mai multe descarcari pentru aplicatii decat App Store, aceasta fiind o premiera in acest sens pentur cele doua companii.
Google Play extends its edge in downloads to 85%, while iOS maintains its lead in revenue. But the biggest story in Q2? The strong performance of video streaming apps. Video streaming growth led to the Entertainment category moving up to #4 by worldwide iOS revenue. Not only are streaming apps like HBO Now showing popularity in the US, China also saw explosive revenue growth headlined by Youku, iQIYI and Tencent Video.
Daca ne uitam la incasari lucrurile sunt complet diferite, deoarece App Store genereaza incasari de aproape 2 ori mai mari decat Google Play, iar acest lucruri nu este absolut deloc surprinzator avand in vedere ca acelasi lucru se intampla de foarte, foarte multa vreme.
Practic, desi Google Play are de 2 ori mai multe descarcari trimestriale decat App Store, nu reuseste sa genereze decat jumatate din veniturile App Store-ului, iar asta spune foarte multe despre tipurile de utilizatori care folosesc terminalele Android.
S-a spus in foarte multe randuri ca Android-ul este preferat de persoanele cu resurse financiare reduse, iar acest lucru este confirmat din nou de acest studiu, utilizatorii Android fiind reticenti in a cumpara aplicatii din Google Play pentru utilizare zilnica.