Daca va intrebati oare ce procent din vanzarile totale de smartphone-uri reprezinta aceasta suma, ei bine vorbim despre 35.8%, sau putin peste o treime, probabil mai putin decat si-ar fi imaginat unele persoane la aflarea sumei anterioare privind numarul de unitati comercializate.
Samsung are o cota de piata de 21% din vanzari, Apple o cota de piata de 14% din vanzari, asta in timp ce pe locul al treilea regasim compania Huawei cu 8.9% din vanzari, Xiaomi ocupand pozitia a patra cu 5.3% din vanzari, in timp ce pe locul 5 regasim Lenovo + Motorola cu 4.8% dintre vanzari.
Toate aceste companii insumeaza aproape 53% din vanzarile totale de smartphone-uri, in timp ce restul producatorilor de telefoane inteligente insumeaza 47% din vanzari, iar acolo gasim unele companii cu renume precum HTC, LG, Sony, Blackberry sau Microsoft.
Practic unii producatori cunoscuti in lumea intreaga nu mai genereaza vanzari nici macar pentru a fi prezentati intr-un top 5 al celor mai mari producatori de smartphone-uri, iar principalele pierderi sunt HTC si Blackberry, doua companii cu produse foarte bune.
Surpriza foarte mare este data de faptul ca doar doua companii au erusit sa insumeze peste o treime din vanzarile totale de smartphone-uri, in timp ce urmatoarele 3 companii din top 5 au generat aproximativ 17% din restul vanzarilor pentru a incheia topul.
In aceasta idee, restul vanzarilor a fost generat de doar cateva companii cunoscute si o multitudine de alte companii necunoscute, in principal din China, acestea afectand serios vanzarile unor producatori consacrati precum HTC, LG, Sony si nu doar atat.
Acestea fiind spuse, in Q2 2015 au fost vandute 337.2 milioane de smartphone-uri in lumea intreaga, o cifra enorma daca ne gandim ca acum 1 an se spunea ca piata smartphone-urilor se apropie sa saturatie.
This post was last modified on iul. 23, 2015, 7:35 PM 19:35