Apple negociaza cu producatorul german BMW licentierea unor tehnologii si a unor componente care stau la baza BMW i3, compania din Cupertino fiind in discutii serioase cu germanii inca din luna noiembrie a anului 2014.
Pentru ca negocierile par sa se nu duca la rezultatul dorit, Tim Cook si o serie de manageri ai Apple s-au intalnit recent cu reprezentanti ai BMW la Lipezig pentru a discuta despre parteneriat, astfel ca Apple este extrem de serioasa sa colaboreze cu BMW.
Tim Cook este posesor de BMW de ceva vreme si probabil este un fan al brand-ului asa cum Steve Jobs era fan Mercedes, insa la baza acestui parteneriat stau probabil cu totul alte considerente, BMW i3 fiind o masina apreciata la scara larga de catre utilizatori.
Desi nu vorbim despre o masina foarte rapida precum Tesla, care sa ofere o autonomie la fel de mare precum tesla, BMW i3 este o masina perfecta pentru oras multumita dimensiunilor mici si a autonomiei de maxim 150 KM care ii permite unui sofer sa calatoreasca linistit oriunde in oras.
Apple este in principal interesata sa utilizeze caroseria din fibra de carbon a BMW i3 pentru propria masina, insa probabil cei de la BMW nu sunt multumiti de conditiile propuse de catre Apple pentru a intra intr-un parteneriat privind dezvoltarea masinii Apple.
Am facut un test drive cu BMW i3 anul trecut, masina este interesanta si perfecta pentru oras, insa pentru mine principala problema a fost autonomia de 150 KM care o face practic inutila pentru a face calatorii in tara deoarece incarcarea bateriei devine extrem de dificila.
Pentru Apple problema va fi similara, asta deoarece o masina Tesla poate strabate aproape intreaga Romanie cu o singura incarcare, insa un BMW i3 si alte masini electrice nu o pot face, insa companiei Apple nu-i pasa de Romania, ci de SUA, iar acolo Tesla este regina masinilor electrice.
Daca Apple va reusi sa faca o masina proprie bazata pe BMW i3, dar mai rapida si cu o autonomie mult mai buna, atunci sansele de a concura cu Tesla sunt serioase, altfel risca sa aduca pe piata un produs, cel mai probabil scump, care nu va avea succesul dorit.