Apple si Nike au fost de acord pentru plata a 2.4 milioane de dolari din cauza Nike+ Fuelband, un proces colectiv fortand cele doua companii sa fie de acord sa plateasca despagubiri unui numar mare de utilizatori nemultumiti de functionalitatea dispozitivului.
Conform initiatorilor procesului colectiv, companiile Apple si Nike au prezentat in mod mincinos produsele Nike+ Fuelband ca avand capacitatea de a calcula in mod corect numarul de calorii arse si a pasilor facuti in timpul exercitiilor fizice desi in realitate nu erau capabile sa faca acest lucru.
O instanta de judecata nu a dat o hotarare cu privire la pretentiile reclamantilor si apararile celor doua companii, insa ele au decis sa propuna o incheiere amiabila a disputei prin plata a 2.4 milioane de dolari catre persoanele care au cumparat produse Nike+ Fuelband in perioada 2012 – 2015.
Desi Apple a fost actionata in judecata si a fost de acord cu incheierea amiabila a disputei prin plata respectivei sume, compania din Cupertino nu este vinovata in vreun fel, ea doar afisand reclamele Nike, iar intreaga suma va fi platita doar de catre cei de la Nike pentru promovarea mincinoasa a Nike+ Fuelband.
A proposed settlement has been reached in a class action lawsuit against Nike, Inc. and Apple Inc. regarding the Nike+ FuelBand. The lawsuit claims that Nike and Apple engaged in violations of consumer protection laws in connection with the Nike+ FuelBand. Under the Settlement, Nike has agreed to provide either a Fifteen Dollar ($15) payment or a Twenty-Five Dollar ($25) gift card redeemable at Nike-owned stores.
In baza acestei propuneri, cei de la Nike vor plati fie 15 dolari tuturor persoanelor care au cumparat Nike+ Fuelband in perioada 2012 – 2015, fie vor oferi cate un gift card de 25 de dolari valabil in toate magazinele proprii din SUA si Puerto Rico.
Desigur ca de acest acord vor beneficia doar americanii deoarece procesul a fost initiat acolo, astfel ca in alte tari de pe glob va fi necesara initierea unor procese separate pentru a primi despagubiri de la Nike din moment ce compania si-a recunoscut greseala.