Cota de piata a iPhone a crescut simtitor in Q2 2015 multumita unei cresteri a vanzarilor de terminale Apple fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar acest lucru intareste pozitia companiei Apple pe piata smartphone-urilor.
In imaginea de mai sus puteti vedea cotele de piata ale principalilor producatori de smartphone-uri, Samsung si Microsoft fiind singurii dintre ei care a inregistrat o scadere a cotei de piata, ceilalti trei din top 5 inregistrand doar cresteri, Huawei avand cea mai mare dintre ele.
Mai exact, Apple a inregistrat o crestere de aproximativ 30% a cotei de piata de la 8.2% la 10.9%, in timp ce cota de piata a Huawei a crescut de la 4.8% la 7% si cota de piata a Xiaomi a crescut de la 3.5% la 4.6%, cotele de piata ale Samsung si Microsoft scazand cu 1.8% si respectiv 5.4%.
Dupa cum puteti observa deja, Microsoft este principalul pierzator aici, cota sa de piata ajungand aproape la jumatate din valoarea avuta in aceeasi perioada a anului trecut, ea fiind redistribuita in principal catre ceilalti trei mari producatori de smartphone-uri cu cresteri.
Samsung dipped 7 percent annually and shipped 89.0 million mobile phones worldwide, capturing 20 percent marketshare in Q2 2015. Samsung has stabilized volumes in the high-end, but its lower-tier mobile phones continue to face intense competition from rivals such as Huawei in Asia. Apple grew 35 percent annually and shipped 47.5 million mobile phones for 11 percent worldwide marketshare in Q2 2015. Apple outperformed as consumers in China and elsewhere upgraded to bigger-screen iPhone 6 and 6 Plus models.
Partea interesanta este ca restul producatorilor de smartphone-uri, in care sunt inclusi HTC, LG, Sony, Motorola si multi anii, au inregistrat o crestere a cotei de piata de doar 0.6% in total, astfel ca ei nu au avut parte de o crestere substantiala a vanzarilor, asa cum s-a intamplat in cazul a trei producatori principali din top 5.
Ca sa fiu sincer, ma asteptam ca majoritatea producatorilor sa aiba cresteri mult mai mici in aceasta perioada a anului in care utilizatorii nu cheltuie chiar atat de multi bani pe terminale mobile, insa iata ca lucrurile se dovedesc a fi complet diferite.