Anul trecut Apple si IBM au intrat intr-un parteneriat extins care are drept obiectiv atragerea de noi clienti din segmentul business prin combinarea produselor si tehnologiilor pe care pana acum companiile le vindeau separat.
Ca parte a acestui parteneriat, companiile Apple si IBM au dezvoltato multitudine de aplicatii business, IBM a cumparat multe tablete iPad de la Apple, iar conform unor informatii noi se pare ca achizitiile nu se vor rezuma aici, deoarece IBM va achizitiona 200.000 de Mac-uri anual.
IBM a anuntat acum cateva luni de zile ca va cumpara 50.000 de Mac-uri pana la sfarsitul anului 2015 pentru angajatii sai, insa in realitate aceasta cifra ar urma sa fie de 4 ori mai mare, IBM urmand a deveni compania cu cele mai mari achizitii anuale de Mac-uri in baza acestui program.
Daca IBM isi va pastra programul de cumparare a maxim 200.000 de Mac-uri anual, atunci in cativa ani aproape trei sferturi dintre angajatii companiei ar urma sa foloseasca un produs al companiei Apple, marea pierzatoare in aceasta schimbare urmand a fi compania Lenovo.
And I said, “Well who’s your largest corporate customer?” And he said “Well, that customer has got about 25,000 MacBooks a year.” And I said, “Well we could be 150-200,000.” And he goes “Jeff, that’s a great idea! We’re gonna come here, you know, next week…you bring your whole team,” and that’s exactly what happened.
Informatia privind acest program al IBM vine de la CIO-ul, chief information officer, Jeff Smith care a prezentat intr-un clip video o discutie dintre Tim Cook si unul dintre vicepresedintii IBM privind achizitionarea unei cantitati mari de Mac-uri pentru angajati.
Daca IBM va face treceera la platforma Apple cu majoritatea angajatilor sai, atunci vorbim despre un parteneriat care va avea o perioada de desfasurare extrem de indelungata deoarece schimbari de acest gen sunt facute rar si pentru perioade lungi de timp.