Conform celor de la Kantar, care monitorizeaza pietele importante pentru vanzarile de smartphone-uri, cota de piata a iPhone a crescut in majoritatea acestor piete, exceptie facand SUA, una dintre cele mai importante regiuni pentru compania Apple.
Cotele de piata ale iPhone s-au schimbat in Q2 2015 in urmatoarele procente: Germania +2.6%, Marea Britanie +5.5%, Franta +2.1%, Italia +0.1%, Spania +2%, SUA -2.3%, China +7.3%, Australia +9.1%, Japonia +2.7, media de crestere in principalele 5 tari europene fiind de +2.1%, datele fiind desigur doar estimative.
Practic Apple a castigat cota de piata in multe regiuni de pe glob, mai putin in SUA unde Android-ul pare sa fie o forta dominanta, cel putin deocamdata, iar acest lucru ar putea fi explicat prin rezultate foarte bune de vanzari ale terminalelor Samsung si a celor LG.
Apple iOS returned to growth across all of Europe’s ‘big five’ markets, as it recorded its first year-on-year gain in France since February 2015. In the U.S., as we forecasted last month, Android’s growth continued in the quarter ending June 30, with both Samsung and LG increasing their share sequentially.
In ceea ce priveste motivele care au stat la baza achizitionarii unui iPhone, se pare ca desi dimensiunea ecranului a devenit mai importanta, la baza rationarii stau totusi rezistenta terminalului in timp, calitatea materialelor si capacitatea dispozitivului de a functiona corect.
In contrast, in cazul achizitionarii de terminale Android accentul este pus pe pretul de vanzare al produsului, 43% dintre persoanele care au participat la un studiu recent spunand ca oferta facuta de catre un operator sau magazin pentru terminal convingandu-i sa faca achizitia.
This post was last modified on aug. 5, 2015, 5:32 PM 17:32