In Romania se inregistreaza anual vanzari de aproximativ 4 milioane de smartphone-uri, o cifra mica daca ne gandim ca la nivel global numarul total de smartphone-uri vandute depaseste 1 miliard de unitati comercializate de catre diversi producatori.
Acum avand in vedere aceasta cifra, va puteti imagina ca numarul de tablete vandute in tara noastra abia atinge cateva sute de mii, asta pentru un total global de aproape 216 de milioane de unitati in intregul an 2014, cu o foarte usoara crestere fata de anul 2013 cand s-au vandut 207 milioane de unitati.
Bun, acum daca v-ati intrebat vreodata ce tipuri de tablete prefera romanii, ei bine cele ieftine si cu conectivitate Wi-Fi sunt in topul achizitiilor, tabletele cu conectivitate 4G inregistrand vanzarile cele mai scazute in tara noastra, in principal din cauza pretului mult mai ridicat.
Tabletele Android domina vanzarile in Romania, insa daca in cazul telefoanelor mobile operatorii sunt cei care domina piata, in cazul tabletelor se pare ca hypermarket-urile si magazinele online sunt cele care genereaza cele mai mari vanzari in momentul de fata.
Hypermarket-urile si magazinele online vand in principal tablete Android ieftine si in mare majoritate ale “producatorilor” locali, astfel ca tabletele iPad nu au o cota chiar atat de mare din vanzari in momentul de fata, insa acest lucru este de asteptat daca luam in considerare pretul.
Practic romanii prefera tabletele foarte ieftine si doar cu conectivitate Wi-Fi, fara a se uita prea mult la experienta execrabila pe care le ofera acestea, insa pretul este cel care motiveaza achizitia, asa ca un om care nu are bani de iPad, se va multumi cu o tableta inferioara, dar mult mai ieftina.
Avand in vedere ca vanzarile de tablete sunt in scadere, nu ne putem astepta ca acest trend sa se schimbe in anii urmatori in tara noastra sau in tarile din aceasta regiune a Europei.