De la logo-ul Apple, pana la fatada, aspectul si aranjarea meselor, aranjarea produselor si tricourile purtate de catre angajatii companiei Apple, aceste firme incearca din rasputeri sa copii cat se poate de reale ale Apple Store-urilor, insa jurnalistii americani le-au descoperit destul de usor.
Descoperirea a fost usoara pentru ca intr-una dintre strazile orasului Shenzen exista nu mai putin de 30 de astfel de magazine care au logo-ul companiei Apple si care fac bisnita cu terminale iPhone, ele preluand acum precomenzi pentru iPhone 6S si iPhone 6S Plus care vor fi lansate maine.
Desi Apple are un singur Apple Store in Shenzen si doar 5 parteneri autorizati, in oras exista zeci de magazine care ii copie logo-ul si aspectul, fara ca autoritatile sa intervina in vreun fel pentru a le inchide, asta desi intr-o tara civilizata lucrurile ar fi diferite.
On a bustling street in China’s southern boomtown of Shenzhen, more than 30 stores carrying Apple Inc’s iconic white logos peddle pre-orders for the new iPhone, a gadget that has become a status symbol among many better-off Chinese. Many of the stores look just like Apple’s signature outlets, right down to the sales staff kitted out in blue T-shirts bearing the company’s white logo and the sample iPads and iWatches displayed on sleek wooden tables.
Bazandu-se pe dorinta multor chinezi de a cumpara produsele Apple, aceste magazine fac multi bani revanzand la supra-pret produsele celor din Cupertino, lansarea iPhone 6S si iPhone 6S Plus aducandu-le sume enorme de bani de la oameni prea creduli.
Acest lucru se intampla de ani de zile fara ca autoritatile din China sa aiba vreo intentie de a schimba legislatia tarii privind drepturile de autor, insa probabil intalnirea lui Tim Cook cu presedintele Chinei va mai schimba cate ceva.