Apple Music are un numar “sanatos” de abonati conform lui Jimmy Iovine, co-fondator al companiei Apple si manager al proiectului Apple Music in cadrul companiei Apple impreuna cu Dr. Dre si alti fosti manageri ai companiei Beats Audio.
Fara a oferi cifre privind numarul de abonati ai Apple Music, pentru ca asa a fost invatat de catre compania Apple, Jimmy Iovine sustine ca serviciul de streaming audio are un numar “sanatos” de abonati si ca daca lucrurile nu ar fi fost bune, el nu ar mai fi dat interviuri in acest moment.
Mai mult decat atat, Iovine sustine ca Apple ar putea creste extrem de mult numarul de abonati daca ar oferi o versiune gratuita dar cu reclame a Apple Music, insa cei din Cupertino nu sunt interesati sa ofere asemenea servicii pentru posesorii de iDevice-uri din lumea intreaga.
Iovine spune ca serviciile de streaming audio care ofera abonamente gratuite dar cu reclame isi creeaza un business “pe spatele” artistilor carora nu le ofera mai nimic din incasarile generate de vizualizarea reclamelor, iar Apple nu doreste acest lucru in momentul de fata.
Iovine said Apple could quickly raise [subscriber numbers] to 500 million if it offered a free ad-supported model. “We don’t want to do that. We believe that we’ve built something powerful enough and strong enough that it will work.” Free is a real issue. This whole thing about freemium, maybe at one time we needed it. But now it’s a shell game. These companies are building an audience on the back of the artist.
Succesul Apple Music a fost pus in discutie inca dinainte ca perioada gratuita de trial sa se incheie, foarte multa lume sustinand ca utilizatorii Apple Music nu sunt interesati sa plateasca bani pentru abonamente, iar compania Apple deocamdata nu ofera informatii privind abonatii sai.
Apple a afirmat la un moment dat ca peste 11 milioane de persoane au incercat Apple Music, unele companii separate au spus ca in realitate numarul ar fi de peste 40 de milioane de persoane doar in SUA, asa ca ramane de vazut cand vom afla ce numar de abonati are Apple.