Apple Music a fost lansat la sfarsitul lunii iunie de catre compania Apple pentru utilizatorii din lumea intreaga, iar zilele trecute am aflat si despre prima “victima” facuta de catre noul serviciu de streaming audio al celor din Cupertino.
Pandora este serviciul afectat de catre Apple Music, compania raportand faptul ca numarul de ascultatori a scazut cu peste 1 milion fata de al doilea trimestru fiscal al 2015, in care Apple Music nu exista, compania avand in total 78.1 milioane de ascultatori la sfarsitul celui de-al treilea trimestru fiscal al 2015.
Cei de la Pandora incearca desigur sa minimizeze impactul asupra serviciilor proprii spunand ca scaderea in numarul de ascultatori este similara cu cea inregistrata in cursul anului 2013 cand iTunes Radio a fost initial lansat, management-ul companiei asteptandu-se la aceasta scadere.
Investitorii nu au privit situatia cu atat de multa indulgenta, astfel ca valoarea actiunilor Pandora a scazut cu aproximativ 30% in cursul zilei de ieri cand anuntul privind scaderea numarului de ascultatori a fost facut, astfel ca vorbim despre prima “victima” a Apple Music.
…we expected some short‐term impact to our audience growth as listeners tried this highly‐promoted new service. I am pleased to say that, given the scale of press and consumer attention on this launch, the impact on our active users and listening hours was muted.
Tim Cook a afirmat saptamana aceasta ca Apple Music are 15 milioane de utilizatori cu 6.5 milioane de abonati, cifrele fiind mult mai mici decat cele ale Pandora sau Spotify, insa vorbim despre un serviciu disponibil de doar trei luni de zile pe piata si care se pare ca are destul de mare succes.
Problemele generate pentru cei de la Spotify sunt probabil intalnite si in cazul Spotify, asa ca va fi interesant de vazut ce vor anunta reprezentantii acestei companii.