Masina Apple se afla in proces de dezvoltare in cadrul Apple si Tim Cook a spus ca schimbari majore vor veni pentru viitoarele masini, sistemele de conducere autonoma si renuntarea la combustibil fiind printre principalele noutati pregatite de catre producatorii de automobile.
Pentru a ne oferi o idee cu privire la ceea ce ar urma sa ofere masina Apple in viitor, o publicatie americana a creat o lista de posibili furnizori de componente pentru noua masina a celor din Cupertino, fara a avea confirmarea lor privind parteneriatul cu Apple.
Conforma cestei liste, caroseria masinii ar putea fi produsa de catre companiile Roush, Delphi, Edison2, Atieva sau Renovo Motors, cei de la Roush furnizand deja caroseria pentru masinile autonome testate de catre compania Google pe drumurile americane de cativa ani.
Cei de la Renovo au prezentat recent o masina autonoma dezvoltata in colaborare cu cercetarori ai Stanford, ea fiind capabila sa faca drift-uri, deci exista potential pentru a folosi sisteme de acest gen pe drumurile publice, dar nu chiar in momentul de fata.
In ceea ce priveste Atieva, vorbim despre o companie produsa de catre un fost vicepresedinte Tesla, el convingand diversi angajati ai companiei sa colaboreze pentru dezvoltarea de baterii de urmatoare generatie care pot fi utilizate in masinile electrice ale viitorului.
In ceea ce priveste componentele interne ale masinii, cei de la Continental, Bosch sau Frimo sunt listati, Bosch fiind un furnizor principal de echipamente pentru o multitudine de producatori de masini, inclusiv sistemul care transforma masinile Tesla in autovehicule autonome.
Continental pe de alte parte produce pentru Tesla componente care sunt utilizate in sisteme de franare, de accelerare sau de directie, astfel ca Apple ar puea colabora cu un producator cu foarte multa experienta in spate pentru a colabora cu un producator ca Apple.
In final, cei de la Nvidia ar putea furniza echipamente necesare pentru sistemul de conducere autonoma, Tesla si Google fiind doar doi dintre clientii sai, insa alte brand-uri de lux ar folosi deasemenea echipamente capabile sa proceseze date preluata de la pana la 12 camere montate in jurul propriilor masini.
Practic Apple ar putea colabora cu o multitudine de companii cu experienta mare in domeniul producerii de automobile, insa ramane de vazut ce va alege in final.