Activison Blizzard a cumparat King Digital Entertainment, compania care a creat extrem de popularele jocuri Candy Crush si Farm Hero, titlurile generand profit de sute de milioane de dolari pentru producator.
5.9 de miliarde de dolari este suma platita de catre Activision Blizzard pentru King Digital Entertainment, comunitatea tuturor jocurilor dezvoltate de catre fosta companie fiind de peste 340 de milioane de utilizatori unici, deci o sursa de venituri enorma.
King Digital Entertainment a avut la sfarsitul zilei de ieri o capitalizare bursiera de 4.7 miliarde de dolari pe bursa americana, deci Activision Blizzard a platit cu 1.2 miliarde de dolari peste ceea ce crede piata ca merita creatorul Candy Crush si Farm Hero.
Cei de la Activision Blizzard au cumparat King Digital Entertainment deoarece portofoliul lor de jocuri pentru terminale mobile nu continea vreun titlu notabil care sa genereze profit sustinut, insa lucrurile se schimba cu aceasta achizitie, Candy Crush fiind extrem de popular.
On November 2, 2015, Activision Blizzard, Inc. and King Digital Entertainment plc announced the signing of a definitive agreement under which ABS Partners C.V., a wholly owned subsidiary of Activision Blizzard, will acquire all of the outstanding shares of King for $18.00 in cash per share, for a total equity value of $5.9 billion.
Inainte cumpararii de catre Activison Blizzard, 30% din incasarile totale ale King Digital Entertainment era generate doar de catre jocul Candy Crush, deci ea era intr-o foarte mare masura dependenta de popularitatea jocului sau desi a incercat sa creeze alte titluri importante.
Suma de 5.9 miliarde de dolari platita de catre Activision Blizzard pentru King Digital Entertainment este enorma, insa veniturile generate de catre jocuri sunt probabil pe masura investitiei, altfel cumpararea nu ar fi fost aprobata de catre consiliul director al companiei.